הרצאות חוויה בנושאי תקשורת לקהל הרחב ולצוותי הספריות
בין הנושאים:
1. האמת על הטלוויזיה – מדוע 80 אחוז מתוכניות הטלוויזיה נכשלות: כיצד בוחרים את התוכניות. הדילמות של מנהל התוכניות, תכנון אסטרטגי לטווח ארוך, ההצלחות והפאשלות. כיצד מתקבלת ההחלטה לפסול מערכון? הקרנת קטעים מצונזרים שלא שודרו מעולם (ניתוח בליווי הדגמות. סדנה מהנה במיוחד, למי שרוצה בעיקר גוד-טיים).
2. חשיבה יצירתית: הרצאה חווייתית לפיתוח מודלים מקצועיים בחשיבה יצירתית, תהליכי סיעור מוחות ויצירת תנאים לחשיבה יצירתית. האם כל אחד יכול? בוודאי שכן! (ניתוח בליווי הדגמות).
3. העשרה: אוסף הפאשלות הטלוויזיוניות הגדול ביותר: מגישי הטלוויזיה הבכירים לא מפסיקים לבצע טעויות. למה זה קורה? (ניתוח בליווי הדגמות. סדנה מהנה במיוחד, למי שרוצה בעיקר גוד-טיים).
סדנאות והדרכות מקצועיות
1. כך נופיע מול קהל
מטרת הסדנה: הקנית כלים וידע מעשי מתקדם להופעה מול קהל ומצלמה, ומוכנות גבוהה להעברת מסרים ממוקדים ומשכנעים – בתרגול מעשי.
נושאי המפגשים:
תרגול ראשוני של הופעה מול קהל ומצלמה . כיצד נציג את עצמנו ואת המסר בצורה הטובה ביותר מול מצלמות ומול קהל. תרגול העברת המסר האפקטיבי ביותר במסגרת זמן קצרה.
עשה ואל תעשה בהופעה מול קהל. כללי הזהב להשתתפות משמעותית במשחק הניהולי, שפת גוף, העברת מסר וניתוח חומר מצולם (ולמה בכל זאת כל הגדולים עושים את כל הטעויות האפשריות – בליווי הדגמות וניתוח חומר מצולם).
ליטוש המסרים ועמידה במסגרת הזמן: תרגול התמודדות עם שאלות נוקבות וביצוע הלכה למעשה של העברת המסרים שהוכנו מראש באופן האופטימאלי.
תרגול מעשי מסכם: חידוד כללי ההופעה, שפת הגוף, שימוש בטרמינולוגיה נכונה, אנרגיות הולמות, כיצד להימנע מטעויות. ביצוע שלם של הופעה ומסרים.
2. ניו-מדיה למקצוענים: חיפוש מתוחכם בגוגל
מטרת הסדנה:
העולם על פי גוגל והפינות המרתקות של האינטרנט – כפי שלא הכרתם מעולם: טכניקות מתוחכמות לחיפוש חכם בגוגל. היכן חבוי המידע המקצועי והאיכותי ביותר ברשת? מנועי חיפוש ככלי עסקי מתוחכם ומדויק למידענים. ומדוע אנחנו מנצלים רק 10 אחוזים ממנו?
במפגשים נכיר את הכלים של העולם החדש.
פירוט הנושאים:
- כיצד למצוא דף 404-error שאינו נמצא (הוא כן נמצא!)
- חיפוש לפי תמונה שמסיר פיקסלים.
- איך מחפשים (ומוצאים!) את רשימת מקבלי המשכורות של … מבלי לעבור על החוק.
- איך למצוא תמונה אנונימית בגוגל.
- הטרנד החדש: גוגל נכנסת לצלם אותנו בתוך הבית (ואנחנו נעתרים).
- זהירות: מי עשה עליי גוגל?
- כיצד גוגל בודקת למי יש חשמל בבית?
- בחירת תאריך ספציפי בחיפוש.
- בניית מנוע חיפוש אישי.
- גוגל כמנוע חיפוש פנים ארגוני.
- כך נוכל לטייל בעולם על חשבון גוגל.
- ארכיון האינטרנט הענק .Wayback machine
3. כתיבה עיתונאית וניו-מדיה
מטרת הסדנה: הקניית יכולות מעשיות וארגז כלים לכתיבה בארגונים וכתיבה לניו-מדיה, רשתות חברתיות, בלוגים וכתיבה שיווקית-עסקית, תוך הבנת עולם התקשורת האינטרנטי הפנים-ארגוני והחשיבה הדיגיטאלית.
סדנה מעשית פירוט נושאי הלימוד:
- מבוא לכתיבה בניו-מדיה – כללי עשה ואל תעשה
- כללי הכתיבה הנכונה – 5 הממים
- פתיחים וכותרות ביישומים האלקטרוניים
- כתיבה קצרה לאינטרנט
- טקסטים נפוצים בארגון ושימוש נכון בשפה
- איך כותבים אי-מייל שבאמת מזיז עניינים? אמנות הניסוח הישיר והתכליתי
- כתיבה מקצועית – מסמכים ומיילים (איך לכתוב תגובה ללקוח כועס)
- כתיבת קומוניקטים (כלי חכם: איך לכתוב מושלם באנגלית)
- עקרונות הכתיבה השיווקית באינטרנט
- כתיבה מקצועית לניו מדיה (ניהול דף עיסקי ברשתות חברתיות – פייסבוק, בלוגים)
- הקמת אתר אינטרנט אישי/מקצועי – ובחינם
ערן הדס (ערוץ 2) המנהל המקצועי והמרצה הראשי בבית הספר למגישי הטלוויזיה – "רשת" ערוץ 2