הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
בועז שרון

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

בועז שרון

סדרת הרצאות בהיסטוריה אקטואלית, היסטוריה בזוית אחרת

  • אבירי השחקים – מתי מעט שהפכו את העולם לקטן יותר עם התפתחות עולם התעופה בתחילת המאה ה-20, הפכו הטייסים הראשונים להיות גיבורים תרבותיים וקיבלו כינויים שונים בהתאם לאומץ ליבם, כישוריהם ויכולתם להפוך לידוענים. לולא אותם טייסים אמיצים, שמתחו את גבולות מעטפת מטוסיהם, לא היה מתקדם עולם התעופה, בזמן קצר, באופן כה נרחב ומשנה היסטוריה. בהרצאה נכיר את אותם טייסים שהפכו לשם דבר והתוו את הדרך להפיכת עולם התעופה לגשר בין יבשות העולם.
  • "האונייה שלא טבעה מעולם "– סיפור טביעתה של האונייה טיטניק איך הפך סיפור טביעתה של האוניה טיטניק , לסיפור שלא מפסיקים לחקור אותו? מדוע מבין עשרות או מאות אלפי הספינות שטבעו במהלך ההיסטוריה, דווקא סיפורה של הטיטניק הפך לכזה שנחרט בזיכרון שלנו? בהרצאה נסקור את סיפורה של האונייה, מה הפך אותה למפורסמת עוד לפני מסע הבכורה שבו טבעה וננסה להבין מדוע סיפורה ממשיך לרתק את העולם אף כיום, 104 שנים מאוחר יותר.
  • הנאומים שעשו היסטוריה – כוחה של המילה הכתובה ! עוד בימי קדם השתמשו מנהיגים דגולים ביכולת הנאום כדי למצוא דרך לליבם של המאזינים ולעורר בהם השראה.  בהרצאה נסקור נאומים חשובים ומעוררי מחשבה משלל תקופות ומרחבי העולם, כולל ממדינת ישראל. כל נאום שיסקר ילווה בביוגרפיה קצרה של הנואם ובהקדמה המסבירה את הרקע ההיסטורי של הנאום, מהי חשיבותו ומה התרחש בעקבותיו. הנאומים החשובים בהיסטוריה כוללים דברי הלל מרוממי נפש לחופש ולדמוקרטיה, מתמצתים את עקרונות ההגינות והחירות או שזורים אמיתות נצחיות ומילים טובות הממלאות את העולם אור; אך מנגד ישנם אף נאומים נתעבים ביותר, שהחשיכו את דרכו של העולם החופשי ומן הראוי להפיק מהם לקחים.
  • "טכנולוגיה מנצחת" טכנולוגיות צבאיות ששינו את העולם. שליטה בשדות הקרב הייתה תמיד החלום של מצביאי המלחמות  משחר ההיסטוריה. הטכנולוגיה הצבאית הייתה בחודו של הפיתוח הטכנולוגי בעולם לאורך ההיסטוריה וגרמה לשינויים אדירים בחיי  מרגע שזו "זלגה" מהתחום הצבאי לאזרחי. דוגמה לכך היא השימוש בטכנולוגיית הטילים הבליסטיים שפיתחו הנאצים למטרות מלחמה ושהיוותה את הבסיס לטילים שהביאו את האדם לירח. בהרצאה אסקור את הקפיצות הטכנולוגיות הצבאיות המשמעותיות ששינו מקצה לקצה את שדות הקרב הצבאיים והאזרחיים.
  • מהאחים רייט לניל אמסטרונג". כיבוש החלל ע"י האדם. מימי בראשית התייחס האדם אל השמיים ואל החלל מתוך יראת כבוד ופעל בסקרנות להבין את הנסתר… רק במאה ה-20 הצליח האדם להגשים את משאת נפשו ולהגיע לשמיים, כשבתוך זמן קצר לאחר מכן השיג אף את המטרה להגיע  לחלל. האירוניה היא שדווקא  מלחמותיו של האדם, הן שנתנו בידו את הטכנולוגיה להגיע רחוק יותר מבכל תקופה אחרת בהיסטוריה. בהרצאה אסקור את ניסיונות האדם להגיע לחלל לאורך ההיסטוריה, אתייחס אף לתרומת המלחמות להשגת המטרה ואציג את המצב בו נמצא כיבוש החלל כיום.
  • "רפואה מופלאה " ! התפתחות מדע הרפואה מימי קדם ועד  העת המודרנית. מאז ומעולם נלחמה האנושות במחלות על מנת לשרוד. במלחמה זו ידעה האנושות הפסדים וניצחונות לאורך ההיסטוריה. בהרצאה נלמד להכיר איך השכילה האנושות לפתח תרופות ייעודיות שנועדו לבלום ואף לנצח את המחלות שפגעו בה לאורך השנים. נסקור את הסיבות להצלחת התרופות לסוגיהן לאורך ההיסטוריה, את התפתחות החיסונים, גילוי החיידקים ועוד. ההרצאה תועבר תוך שימוש באמצעים ייעודים שנועדו לחידוד העברת המסר לקהל.
  • מספר מודפס למחשב נייד". מהפכת התקשורת הטכנולוגית במאה ה- 20 . בתוך מאה אחת, הצליחה הטכנולוגיה להפוך את העולם ל"כפר קטן" באמת! מהפכת התקשורת טרם הסתיימה, שינויים טכנולוגים מהירים ממשיכים לשנות את התקשורת בין בני האדם מדי יום ובכך לקרב את האדם לחברו. בהרצאה אציג את התפתחותה המהירה של התקשורת ואת נקודות הציון העיקריות ששינו את התקשורת בין בני האדם לנצח!