נושאי ההרצאות:
חדשות 2.0 – דילמות מחדר החדשות בעידן של פייק ניוז, רשתות חברתיות טרור גלובלי –
עם יותר מעשרים שנות ניסיון בקו הראשון של התקשורת הישראלית, דנה ויס מדברת על הדילמות והשינויים בעשיית חדשות ואקטואליה במציאות המשתנה: כשהאולפן הופך לחזית, כשהרשתות החברתיות מכתיבות את סדר היום, וכל צופה עם סלולרי הוא גם כתב, גם פרשן, וגם עורך בפוטנציה. האם יש עוד מקום למהדורות החדשות, והאם העובדות עוד חשובות בעידן של "פייק ניוז" ומלחמות הפוליטיקאים בתקשורת?
ויס לוקחת אתכם אל לב חדר החדשות, אל הדרמות של חיינו כאן שמתחוללות על המסך ומאחורי הקלעים, בצמתים המרכזיים של המדינה, לשיחה פתוחה על מקומה של התקשורת בעידן הזה והמשמעות עבור כולנו.
"משדרים חדשות"
מה מסתתר מאחורי מהדורות החדשות טלוויזיה? מי האנשים שנמצאים מאחורי הסיפורים? כיצד מתקבלות ההחלטות ברגעים הדרמטיים ? מה נדרש מעושי החדשות כדי לעמוד בקצב האירועים? ואיך מתמודדים עם הדילמות שצצות בדרך ואיך מתפקדים בשידורים חיים?
אחרי חמש עשרה שנות ניסיון של עבודה עיתונאית במערכת החדשות המובילה בישראל , דנה ויס משתפת את הקהל בניסיון שצברה ככתבת לענייני משפט, עורכת ומגישה של תכניות תחקיר ואקטואליה.
"משפט התקשורת "
כיצד חדרה התקשורת אל אולם המשפט? מדוע כל נאשם מסתובב עם יחצ"ן צמוד? מה ניתן לעשות מול משפט השדה של העיתונאים? האם התקשורת משפיעה על השופטים ? לאן נעלמה עבירת הסוביודיצה? האם אפשר עוד לזכות בארץ למשפט צדק , ואיך כל זה קשור למלחמה בשחיתות? בימים האלה בהם אנשי ציבור באים ויוצאים מחדרי החקירות, וההליך המשפטי מתנהל במקביל גם בתקשורת, התפקיד של העיתונאים בסיקור המשפטי מעורר סימני שאלה.
אחרי שסיקרה את הפרשיות המשפטיות שהסעירו את המדינה בשנים האחרונות, דנה ויס משתפת את הקהל במסקנותיה לגבי היחסים שבין עולם התקשורת ועולם המשפט.
גברותי ורבותי מהפך ?
נשים, תקשורת ותקרת הזכוכית
מה מקומה של האישה בשידורי האקטואלי לעומת תכניות הבידור? מה מסתתר מאחורי תלוש המשכורת של נשות התקשורת? מי מאייש את רוב תפקידי ההפקה והתחקירנית ואיך זה משפיע על מעמדם? האם הנשים הצליחו לפרוץ את תקרת הזכוכית בתקשורת? ומה אומר הקול הנשי בעולם העיתונות?|
בשנים האחרונות הצליחו נשות התקשורת לפרוץ לקדמת הבמה, והשאלה אם הן מצליחות לחולל שינוי? דנה ויס שמכינה בימים האלה סדרת תחקירים על עולם עובדה והקרירה בוחנת את תחום התקשורת מתוך ניסיון אישי.
"הגיע זמן הרייטינג"
אתיקה, חדשות וטלוויזיה מסחרית-
כיצד מתמודדים עם רייטינג במערכת החדשות? עד כמה רחוק צריך ללכת כדי להשביע את דעת הקהל? האם הרייטינג בא על חשבון האתיקה? איך מתמודדים עם ההתנגשות בין ערכי העיתונות לשיקולים מסחריים? לאן פניה של התקשורת בעידן האינטרנט ומהפכת המידע ומתי התחרות הופכת לדבר מסוכן?
כמשפטנית ובעלת תואר בתקשורת, דנה ויס משלבת בין הידע התיאורטי לניסיון המעשי ומשרטטת תמונת מצב מפוקחת על היחסים עתיד המקצוע העיתונאי ומגלה שרייטינג זו לא מילה גסה אם לוקחים אותה בפרופורציה הנכונה.