פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, במחלקה לספרות עברית.
קלדרון כתב וערך ספרים רבים, העוסקים בספרות הישראלית העכשווית בניהם"יום שני: על שירה ורוק בישראל אחרי יונה וולך"
קלדרון לומד, חוקר ומעמיק בספרות ומשלב גם את חקר הקשר של הספרות לשירה המושרת.
לדעתו הרוקנ'רול הוא לא השירה העברית החדשה. ספרו בנוי כולו על המחשבה שיש שירה ישראלית שממשיכה להיכתב כל הזמן, ושומרת על איכותה. לצידה של אמנות השירה, טוען קלדרון, צמחה אמנות אחרת, אפשר לקרוא לה אמנות-אחות, שהיא רוק. הרוק לקח חלק מן האלמנטים של השירה (דמות משורר חזקה, לשון חסכונית ומוסיקלית, עולם דמיון מפותח) ופיתח אותם בתוך מעשה אמנות אחר. יש כאן יחסים שדומים ליחסים שבין תיאטרון לבין קולנוע. לפני מאה שנה הופיעה אמנות חדשה ששמה קולנוע, ולקחה חלק מן האלמנטים של אמנות התיאטרון ופיתחה אותם במדיום חדש. הקולנוע בשום אופן לא ביטל את התיאטרון, כשם שהרוק בשום אופן לא ביטל את אמנות השירה (היא עתיקה מאוד, שרדה אלף תהפוכות ותשרוד גם את התמורה הזאת). אבל מי שמתעניין היום בדרמה כדאי לו לחשוב גם על תיאטרון וגם על קולנוע. כך גם חשב קלדרון וכתב על שירה ורוק בספר אחד, אבל הקפיד להפריד ביניהן (סימן אחד להפרדה – השירה מנוקדת בספר והטקסטים של הרוק לא מנוקדים).
ההרצאות של פרופ' ניסים קלדרון עוסקות בנושאים הבאים:
שירה ורוק בישראל – סדנא בשיתוף עם מוזיקאי
ספרות ישראלית – הרצאה בודדת או סדרת מפגשים
קולנוע ישראלי – הרצאה בודדת או סדרת מפגשים