הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

מליאה 1, מושבים 1 – 8:

מליאה 1

סודות ההצלחה בחיים
מרצה: ד"ר אשרף קורטאם

תקציר:
סיפרו של סיאנג פארקר:
7  מפתחות ההצלחה לפי פארקר הינם,
1.סקרנות 2.תקווה 3. החלטה ופעולה 4. רצון 5. בטחון עצמי 6. נחישות והתמדה 7. אמונה.
משמעות וערכים:
"דברים רבים בחיים לא מאריכים ימים אך המשמעות לעולם קיימת". ויקטור פרנקל
חשיבה חיובית:
"נבואה שמגשימה את עצמה", ע"פ ספרו של ד"ר ברני סיגל (אהבה, רפואה וניסים).
אמונה:
ללמוד מהטעויות של העבר, ראש למעלה וחיוך.
חשיבה יצירתית:
"הדמיון חשוב יותר מהידע", אלברט איינשטיין.
היה אתה:
מה מיחד כל אחד מאיתנו.

ביוגרפיה קצרה:
* מאמן ומרצה מוביל בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל ונמנה בין אחד המאמנים הטובים במדינה.
* מייסד והמוביל של מרכז ההדרכה "אשרף קורטאם" – אימון למצוינות.
* מחבר הרב מכר הערבי "היה עצמך".
* מחבר הרב מכר הערבי "אלהאדייה"
N.L.P Trainer *  , מהמרכז הקנדי להתפתחות אישית(קנדה).
* מאמן אישי ועסקי , Life Coaching & Business Coaching , מהמרכז הקנדי להתפתחות אישית(קנדה).
*בעל ניסיון רב בתחומי האימון, הנחייה וההדרכה, מומחה בתחום פיתוח ומיצוי הפוטנציאל הניהולי והאישי.
* אומן בתחום עיסוקו כמרצה, פיתח הרצאות מיוחדות, מרתקות ודינאמיות אשר מלוות בהומור שנון ואינטליגנטי. מדובר ב"הרצגה"- הרצאהשהיא הצגה.
*בעל ניסיון מוכח של 15 שנים בעיצוב וביצוע קורסים מעשיים ייחודיים, במסגרות עסקיות ואקדמיות.
*קורטאם פעיל מאוד גם בתחום החברתי ונחשב למוביל דעת קהל במיוחד בקרב צעירים וסטודנטים, הוא משתמש במדיה החברתית וזוכה לאהדה גדולה בכל הרשתות החברתיות.

מושב 2

מה יכולה ספריה לעשות כדי לקדם את השימוש וההטמעה של הספרים האלקטרוניים?
מרצה: ילנה יארושנקו

תקציר:
שימוש מוצלח בספרים האלקטרוניים ע"י קהל הספרייה תלוי בהנגשתם הנכונה במערכות הספרייה – קטלוג, פורטל, כלי גילוי ועוד.
בחירת המערכות ודרך ההנגשה אמורות להתאים לסוג פעילות המשתמשים – מחקר, לימוד או הוראה.
איך משתנה השימוש בספרים האלקטרוניים בסוגי הפעילות השונים?
כיצד לקטלג את הספרים האלקטרוניים? האם למיין אותם? כיצד להתנהל בתקופות ניסיון לחבילות/ספקים חדשים?
ההרצאה מתייחסת להטמעת הספרים האלקטרוניים כתהליך תעשייתי במערך ספריות הטכניון.

ביוגרפיה קצרה:
ראש תחום שירותי קהל בספרייה המרכזית של הטכניון.

מושב 2

מגמות בשוק הספרים האלקטרוניים בישראל
מרצה: גיא בן נון

ביוגרפיה קצרה:
מנהל כללי I עברית ספרים דיגיטליים I ידיעות אינטרנט
ניהול יחידות רווח והפסד
הגדלת נתח פעילות החברה הן בהרחבת סל הלקוח והן בהרחבת קהל הלקוחות
צמיחה של 120% בפעילות החברה ביחס לאשתקד
יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים מול גופים מסחריים ומוסדות
ניהול עליון על ההיבט הטכנולוגי של הפעילות הכוללת חנות אונליין ואפליקציות Native

מושב 3

ספרים מוקלטים לתלמידים
מרצה: קובי דורון ICAST

תקציר:
האזנה לסיפורים הולכת עם המין האנושי עוד מימי קדם, ציידים ולוחמים סיפרו סיפורי גבורה מסביב למדורה,הורים מספרים לילדים סיפורים שהם שמעו מהוריהם. כשתומס אלווה אדיסון המציא ב 1877 את הפונוגרף(מכשיר ההקלטה הראשון) אחד היישומים החשובים שהוא חשב עליהם היה – ספרים מוקלטים. למעשה המילים הראשונות שאדיסון הקליט היו מילות השיר "למרי הייתה כבשה קטנה"- שיר ילדים אמריקאי ידוע.
מאז עברו הרבה שנים, את מכשיר הפונוגרף החליפו חדרי הקלטה משוכללים אבל דבר אחד נשאר בדיוק אותוהדבר – אנשים עדיין אוהבים להאזין לסיפור טוב.
לספרים המוקלטים יתרונות רבים, הם משחררים מכבלי המילה הכתובה והספר המודפס, ניתן להאזין להם תוך כדי נהיגה, טיסות, טיולים, ספורט, ניקיון הבית אפילו בזמן שטיפת כלים או סתם כששוכבים רגל על רגל מול השקיעה. אבל מעבר לכל היתרונות הללו ומעבר לכיף הגדול שבהאזנה יש לספרים המוקלטים ערך עצום עבור תלמידים. בעולם שבו הכל זז בקצב מהיר ובני נוער וילדים חשופים לגירויים טכנולוגיים רבים האזנה פשוטה הופכת לקשה במיוחד. סקר של אגודת ניצן שערך מכון "סמית קלקא מחקרים ישומים" מצא כי שליש (32% ) מההורים לילדים בגילאי 6-18 דיווח כי לפחות ילד שלהם סובל מלקות למידה. לקויות למידה הן לקות שבסיסה מוחית. לקות בקריאה משבשת את חיי האדם, כי רוב החיים המודרניים מתבססים על קריאה. בדיוק במקום הזה נכנסים לתמונה הספרים המוקלטים והם עשויים לסייע לתלמידים בעלי לקויות להתגבר על הקושי ולתרום להם מבחינות רבות: האזנה לספרים מוקלטים מתרגלת "שרירים" רדומים ועוזרת לתרגול הזיכרון, להבנה ופענוח טקסט, ומסייעת בהגדלת אוצר המילים. כתוצאה מכך הספרים המוקלטים מעודדים קריאה ולמעשה 50% מהילדים שהאזינו לספר מוקלט חזרו לקרוא בו בספר מודפס. הקפדה על שפה תקינה במהלך הקלטות הספרים מלמדת הדגשה נכונה של מילים ושמות, ומסייעת לילדים שמגיעים מבתים בהם העברית אינה מדוברת. האזנה לספרים המוקלטים יכולה לעודד תלמידים מתקשים להיחשף לספרים ברמת קריאה גבוה מכפי גילם ולדחוף אותם קדימה, וכמובן ההאזנה לקריינים וסופרים שמקריאים את הספרים מדגישה מרכיבים דרמטיים, קומיים ואמוציונאליים בסיפור.

ספרי השמע( audiobooks) צמחו בארצות הברית בשנות ה- 30 של המאה הקודמת בעקבות תכנית כוללת של הקונגרס שחייבה את כל הספריות הציבוריות להנגיש ספרי שמע עבור חיילים שנפצעו במלחה"ע הראשונה, מבוגרים שמתקשים בקריאה, וילדים בעלי לקויות למידה. למרות שהם תמיד נחשבו ליקרים בגלל הפורמט שלהם הם הפכו להיות פופולאריים. כיום למעלה מ 40% מכלל צריכת ספרי השמע בארצות הברית מתרחשת באמצעות הספריות הציבוריות. למעלה מ 5000 ספריות ברחבי ארצות הברית משאילות ספרים מוקלטים בחינם לכל דורש.

בסקר שנערך על ידי חברת אדיסון המספקת מידע אסטרטגי לעסקים התפרסם כי 41% מכלל האמריקאים מגיל 18 ומעלה האזינו לספרים מוקלטים. 47% סיפרו שהאזנה לספר מוקלט מעניינת יותר מקריאה ואילו 44% סיפרו שהאזנה לספרים מוקלטים שימושית בעזרה לילדים בשיפור יכולות הקריאה.

כפי שאפשר להבין לספרי השמע או הספרים המוקלטים יש יתרונות רבים, החל מתרבות הפנאי ועד עזרה אמיתית ללקויים ומתקשים. לספרים המוקלטים ניתן להאזין באתר אינטרנט, אפליקציה או תקליטור.

מושב 3

מערכות מידע, ממשקי חיפוש והנגשה- תמונה אחת שווה אלף מילים
מרצה: ליאור רון, אידאה

תקציר:
בהרצאה נסקור את המגמות והשינויים שעוברים על ממשקי החיפוש וההנגשה בשנים האחרונות. כמו כן, נציג פתרונות וממשקים מותאמים מהעולם שנועדו לשרת את מגוון המשתמשים החדשים ולענות על צרכיהם תוך שימוש ביכולות הטכנולוגיות החדשות – תצוגות ויזואליות, מעבר ממורכב לפשוט, חיפושים מונחים, WEB.20, רזולוציות, התאמה לתקני הנגישות ועוד.
כמו כן, נדגים איך מיושמים שינויים אלה בממשקי אידאה השונים – Web, Smartphone, Tablet ועוד.
ההרצאה תכלול הסברים תיאורטיים והדגמה של אתרים ויישומים מגוונים מהארץ ומהעולם.

מושב 4

סדנה: איך מעלים מחוברות והנעת עובדים בשיטת RECHARGE? איך להטעין מחדש בעבודה עמוסת ממשקים?
מרצה: עו"ד הדס הרטל

תקציר:
מה מניע עובדים בספריה לבוא לעבוד ולתת מעצמם בעבודה ואלו גורמים פוגעים במוטיבציה ומורידים את ההנעה הפנימית והחוסן?
איך אפשר לסייע לעובד חסר סבלנות להיטען מחדש  ולתת שירות יותר אדיב – באותו תפקיד באותה עבודה ובאותה ספריה?
איך ניתן "לאפס" תקשורת לא אפקטיבית בצוות העובדים ולהציע כללי התנהגות ויחסים בריאים יותר?
בסדנה יוקנו כלים התנסותיים פשוטים ליישום לפי עקרונות שיטת re-charge  כלים לשיפור התמודדות בעבודה לפי מחקרים חדשניים, ושאלונים פשוטים לאבחון עובדים ואוירה בצוות. כמו כן ינתנו כלים להתמודדות אישית אפקטיבית יותר בעבודה.
הסדנה חוויתית ומהנה, מועברת באופן ייחודי. הועברה בספריות ברחבי הארץ בשנה שעברה וזכתה להצלחה ופידבקים מעולים מהמשתתפים.

ביוגרפיה קצרה:
הדס הרטל, יועצת ארגונית המתמחה בתהליכי הנעה בעבודה ופתרונות להעלאת חוסן אישי וארגוני, מייסדת שיטת Re-charge להיטען מחדש בעבודה, מנחת קבוצות בכירה בשילוב אמנויות, מרצה בכנסים ארציים בנושא חוסן מחוברות עובדים והתמודדות עם שחיקה ובאוניברסיטת תל אביב ובמכללה האקדמית נתניה, מאמנת מנהלים ומנחת סדנאות  בבית הספר לפיקוד ומנהיגות של צה"ל, משרד המשפטים, שירותי בריאות כללית, בנק לאומי התאחדות התעשינים ועוד, עו"ד ותיקה, לשעבר פרקליטה בפרקליטות המדינה.

מושב 5

ספרי ילדים דו לשוניים בעברית ובערבית, או בשפות נוספות כבסיס לפעילות מגשרת-משותפת למגזרים שונים.
מרצה: רן לוי יממורי, ספרי "הר-יער"

תקציר:
הוצאת ספרי "הר-יער" עוסקת בהוצאה לאור של ספרי טבע, איכות סביבה וחברה לגיל הרך, לנוער ולמבוגרים.
ההוצאה מטפחת מודעות ואהבה לסביבה ולטבע בארץ וברחבי תבל (ארה"ב, אירופה, המזרח התיכון ויפן) מתוך אמונה שדווקא בטבע יש בסיס לשיתוף פעולה ולדיאלוג, להכרות ולפתיחות, יותר מכל מקום אחר.
ההוצאה מפיקה מהדורות רב-לשוניות (עברית וערבית; עברית, ערבית וצרפתית) או מהדורות בשפות שונות (עברית, ערבית, אנגלית, גרמנית, איטלקית, יוונית ויפנית.)
דגש מיוחד מושם על עידוד ילדים ומורים לצאת אל הטבע, שם הם מאיירים, כותבים שירים וסיפורים ויוצרים ספרי טבע משל עצמם. "הטבע שלי ואני" יצא לאור בשיתוף עם הספרייה בבנימינה – גבעת עדה וכל תלמידי כיתות ה' בישוב. ישנן סדנאות והשתלמויות המיועדות למורים יהודים, נוצרים ומוסלמים יחדיו.
עד היום יצאו לאור עשרות ספרים בארץ ובעולם. הספרים משווקים דרך האינטרנט או בשיתוף פעולה עם גופים ציבוריים: עיריות, משרדי ממשלה ועמותות.
"פרחי זיכרון" הוזמן על ידי עיריית פריז כפלטפורמה לרב-שיח בין בני נוער בעיר בעקבות מהומות. הוא יצא לאור במהדורה צרפתית, עברית וערבית בצרפת ובארץ במהדורה עברית וערבית.
יעיל, נוח ומעניין יותר לשימוש. הספר "בואו נכיר ציפורים בעיר" יצא לאור במהדורה דו-לשונית בעברית ובערבית ומלווים אותו סירטונים עם השיר "אנחנו צפרים" בעברית, בערבית ובאנגלית (בנפרד.)

ביוגרפיה קצרה:
יליד 1958, עוסק בחינוך סביבתי כשלושים שנים, סופר, מאייר ומייסד הוצאת ספרי "הר-יער".
הספרים משמשים לקרוב ילדים, בני נוער ומבוגרים לנושאי שמירת הטבע והסביבה.
כל הספרים מאויירים בקפידה על ידי מיטב מאיירי הטבע בארץ: עמיר בלבן, זיו רון, ג'וזיאן חביב-מור, אלכס פירליי ז"ל ועוד.
בין הנושאים: הכרות עם הטבע העירוני: סידרת ספרים לפתיחת צוהר לאוצרות הטבע ביישוב: הגן הקסום, ציפורי גינות וגנים, פרחי ילדות ועוד.
נושאי איכות סביבה: נחל הקישון, צלילים מחצר הגרוטאות, תנשמות ובזים ידידי החקלאים.
שמירת בעלי חיים: צבת הים הירוקה, נשרים בשמים אדומים ועוד.
רן מפיק סרטי טבע ואפליקציות התומכים ומרחיבים את השימוש בספרים גם באינטרנט.
ספרים רבים יצאו לאור ביפן, קפריסין, ארה"ב, צרפת ועוד, חלקם במהדורות רב-לשוניות.

מושב 5

עברית למבוגרים ואיורית לילדים- על סודותיו וחשיבותו של האיור בספרות ילדים.
מרצה: תמר הוכשטטר, כתב העת "הפנקס" .

תקציר:
בספרות שאנו מעניקים לילדים ראוי לתת את הדעת גם על השפה הנוספת, הנסתרת לעתים מעיניהם של המבוגרים, השפה אשר אותה קוראים בעיקר הילדים שעדיין לא רכשו את מיומנות הקריאה, אך פיתחו כבר את מיומנות הקריאה הוויזואלית. זו "השפה האיורית".

ההרצאה תסביר מדוע איור הוא לא רק קישוט נחמד לספר אלא ביכולתו ללמד שיעורים ראשונים באומנות, דימוי ומטאפורה ואפילו הומור ואירוניה. כמו בספר ילדים טוב, ההרצאה תועבר בטקסט ואיורים. רק בשיתוף פעולה מוצלח בין שני האלמנטים האלה תתאפשר הבנה של מציאות מורכבת ופיוטית.

ביוגרפיה קצרה:
תמר הוכשטטר- מאיירת וסופרת (ספרה, "כרובינה", אותו כתבה ואיירה, זכה בפרס רמת-גן לספרות ילדים ונוער), עורכת שותפה בכתב-העת המקוון "הפנקס" לספרות ותרבות ילדים, בעלת תואר ראשון מהאקדמיה לאמנות ועיצוב "בצלאל" ותואר שני מהחוג למחקר תרבות הילד והנוער באוניברסיטת תל-אביב. חוקרת איור ותרבות, ומרצה במכללה האקדמית "ספיר" במחלקה לתרבות, יצירה והפקה

מושב 5

ילדים וספרים אלקטרוניים
מרצה: הסופרת שלומית מירון

תקציר:
הספר האלקטרוני עושה עתה את צעדיו המהירים בעולמנו וממתין בסבלנות להשתלטותו הסופית על הרגלי הקריאה שלנו. אך בעוד שחלקנו מתקשים לחשוב על פרידה מריח הנייר ומגעו, נראה שלדור הילדים הנוכחי לא יהיו שום סנטימנטים. הילדים מְתַקְשְׁרִים, לומדים ומבלים דרך מסכים ולנו לא נותר אלא לנצל את העובדה הזאת לטובה.

קחו למשל את הסמרטפון – ידידו הטוב ביותר של הילד (שלא לומר של הוריו). התלות בידיד הזה מייצרת לא רק דילמות וקשיים אלא גם הזדמנויות לפיתוח הרגלי הקריאה של הילדים; אם הם מחוברים אליו כל כך בואו נדבר איתם עליו וננגיש להם תכנים באמצעותו. מסקנה זו הולידה סדרת קומיקס ראשונה מסוגה בישראל "המכורים לאייפון" המשווקת כסדרת ספרים אלקטרונים לאייפון, לאייפד ולמחשב ומיועדת לילדים ולנוער בגילאי 7-13.

יוצרת הסדרה – שלומית מירון  (שהיא גם אם לילד שחבריו הטובים הם האייפון וספרי הקומיקס) כתבה שלושה סיפורי קומיקס בסדרה: – "בטירת האופל", "כלבפון", ו"מחזירים לחייזרים" והמאייר אלחנן בן אורי צייר קומיקס מרתק ומשעשע ברוח הסדרה.

סדרת הקומיקס מגישה לילדים חומר קריאה משעשע, בגובה העיניים, בעל רבדים פילוסופיים המעודדים חשיבה עצמאית. הסיפורים מעמידים בכל פעם מחדש את שאלת הגבול בין הדמיון למציאות ואת משמעות התלות בסמרטפון ומציבים אופציה מעשירה ומאתגרת למשחקי המלחמה.

ביוגרפיה קצרה:
שלומית מירון-  סופרת ומנחה סדנאות לכתיבה אינטואיטיבית ויוצרת הסדנה הוותיקה "סיפור חיים". חיברה את הרומן "מורטוריום", את קובץ הסיפורים "ככה נראה אושר – סיפורים מאמצע החיים" ואת הספר לילדים ולמבוגרים "המוצץ שלי והמוצץ של אבא – סיפורו של מסע גמילה משפחתי" שתורגם לשפות זרות ונבחר על ידי המכון לתרגום ספרות עברית. ספריה האלקטרוניים לילדים "מי נבהל מחץ מורעל" ו"כך מצאתי לי חבר" הם מסעות ביבליותרפיים לילדים המתמודדים עם דחייה חברתית.
השכלה: בעלת תואר ראשון בהצטיינות במדעי החברה והרוח ובלימודי תואר שני בפילוסופיה יהודית.  בוגרת "מעגלים" – בי"ס להנחיית קבוצות של ד"ר נירה כפיר ובעלת הכשרות ספציפיות בביבליותרפיה.

מושב 6

OURBOOX  – האם ההוצאה לאור ושימוש בספרים אלקטרוניים חייבים לעלות כסף?
מרצה: פרופסור מל רוזנברג – מיקרו ביולוג, מו"ל, ממציא ויזם.

תקציר:
האם ספרים דיגיטלים חינמיים הם עתידינו?
בכנס יסביר פרופ׳ מל רוזנברג את מניעיו בהקמת OURBOOX, הפלטפורמה הפשוטה בעולם ליצירת ספרים דיגיטליים חינמיים. האם זה נחוץ? האם זה טוב? האם זה חלק מגל ענק עולמי לא רק בספרות אלא גם במוזיקה ותחומי יצירה אחרים? האם ה URL עתיד להחליף את ה ISBN? האם עולם בו כל ילד בן שבע הופך לסופר הוא העולם הרצוי?

ביוגרפיה קצרה:
פרופ׳ מל רוזנברג – יליד קנדה, עלה לישראל בגיל 17. שימש כפרופסור במוסדות רבים, כרגע במכללת שנקר, עסק במיקרוביולוגיה, ביזמות, בכתיבה, בחשיבה יצירתית ובמוזיקה.
לפני שנתיים הקים את Ourboox עם אשתו, שולמית ספיר-נבו, ועם שותפו רן שטרנין, כדי לאפשר לסופרים ולמאיירים לפרסם ספרים מאוירים בחינם. Ourboox כבר מציגה יותר מ-4600 ספרים ב-22 שפות, שכתבו סופרים מקצועיים וחובבנים ומאיירים מכל העולם.
בשנה האחרונה זכתה Ourboox להמלצות ממשרדי החינוך בישראל ובאירופה, וילדים מכל העולם החלו לייצר ספרים במסגרת לימודיהם.

מושב 7

כובעים שונים לבלוגר(ית) מידענית עסקית ופוליטיקאית.
מרצה: ד"ר ענת קלומל, האוניברסטיה הפתוחה.

תקציר:
ההרצאה תעסוק בהפצת מידע כבלוגרית וג'ורנליסטית בפייסבוק הפונה לשני קהלים במקביל. מצד האחד מומחית במידענות, מרצה ומובילת דעה בקהילת המידענות ומהצד האחר פוליטיקאית , נציגת ציבור. בשני הכובעים אני משתמשת במדיה החברתית  ככלי לדיאלוג מתמיד ובו אני מעצבת את התדמית המקצועית וכן את התדמית הפוליטיקאית. לפעמים מתמודדים עם ביקורת או התנגדות, לפעמים צריכים להביע אמירה שהיא נגד הזרם ולפעמים לייצר תוכן קליל, אישי כדי להציג את האנושיות מאחורי הדמות.

ביוגרפיה קצרה:
מומחית למידענות, מודיעין עסקי תחרותי ופיתוח ידע.
מנכ"לית ומייסדת חברת בר-אוריין.
חברת מועצת העיר כפר סבא וחברת הנהלה של איגוד נבחרות ציבור
מרצה ומרכזת לימודי תעודה "הכשרת מידענים" באוניברסיטה הפתוחה.
מרצה ל"מודיעין עסקי תחרותי" במכללות אקדמיות בחוגים למנהל עסקים.
PhD  במידענות מאוניברסיטת בר-אילן, תואר שני בלימודי מידע מאוניברסיטת בר אילן, ותואר שני בלימודי ביטחון מאוני' תל- אביב

מושב 7

שימוש בבלוג ככלי של תצפית משתתפת- חקר ההגירה מישראל לברלין.
מרצה: שוקי שטאובר- סופר, חוקר ועיתונאי.

תקציר:
תצפית משתתפת היא שיטת מחקר בה החוקר מתנסה בחוויותיה של הקבוצה אותה הוא חוקר. השיטה מסייעת לחוקר לגלות כיצד פרטים בחברה מסוימת מתנהגים בסביבתם הטבעית, ללא הסכנה שהם ישנו את התנהגותם השגרתית בשל נוכחותו של החוקר.

החוקר היה חלק מקהילת הישראלים בברלין במשך 16 חודשים ובחן אותה במסגרת מחקר איכותני שכלל ביצוע של 85 ראיונות עומק ושימוש בכלים של תצפית משתתפת. כלים אלו כללו השתתפות בכ-90 אירועים וכן לקיחת חלק במפגשים בלתי פורמאליים. כמו כן ניהל החוקר דף פייסבוק ייעודי, היה חבר בעשרות קבוצות פייסבוק מקומיות וכתב בלוג על בסיס קבוע (86 פוסטים) שהתפרסם גם בעמודי הפייסבוק שלו. מרבית הפוסטים דוורו גם לרשימת התפוצה של החוקר בישראל.

שלוש סיבות מרכזיות הובילו לכתיבת הבלוג: תיעוד חלק מהאירועים ויצירת תשתית לכתיבת ספר; קשר עם סביבת המחקר והשתלבות בה; שימור הקשר עם עמיתים בישראל.

הבלוג כלל ארבעה סוגים של פוסטים: חוויות אישיות של החוקר כמי שחי בברלין; חוויות אישיות של החוקר כישראלי וכיהודי בברלין, תיאור של מפגשים לא פורמאליים (בעיקר עם מושאי המחקר); דיווח על אירועים, בעיקר של הקהילה הישראלית בברלין.

הפוסטים זכו לתגובות ולשיתופים של חברי הקהילה הישראלית בברלין, בעיקר כשפורסמו בפייסבוק – כלי תקשורת מרכזי של חברי הקהילה הישראלית בברלין. התגובות לפוסטים מלמדות כי בדרך כלל ההתייחסות לפוסטים לא הייתה כאל כתיבה מחקרית ותיעודית, אלא כאל תוצר כתיבה של אחד מחברי הקהילה המשתף את האחרים בחוויותיו. 
פוסטים אלו היוו גורם מסייע להתערותו של החוקר בחיי הקהילה הישראלית בברלין וככאלו ניתן לאפיינם ככלי של תצפית משתתפת שאחת ממטרותיה העיקריות היא חיזוק וביסוס השתלבותו הטבעית של החוקר בקרב אוכלוסיית המחקר.

מושב 7

איך להפוך את הבלוג למגנט ששואב לתוכו קהל קוראים רלוונטי
מרצה: איגור יבודסין- מידענות, שיווק דיגיטלי וניהול ידע.

ביוגרפיה קצרה:
מידען מקצועי בוגר תואר שני במידענות מאוניברסיטת בר אילן,  ניסיון מידעני בתחום העסקי
מרצה למידענות וחיפושי מידע עסקיים מתקדמים באוניברסיטה הפתוחה ובכנסים מקצועיים.
הכרות עם מאגרי מידע בתחומם רבים: עסקי, הניהולי, הרפואי, המשפטי, הזדמנויות כלכליות, טרנדים, פטנטים ועוד.

מושב 8

רכישת ספרים מיובאים מחו"ל בערבית. איך מחושב מחיר ספרים מיובאים מחו"ל ומה הם הגורמים המשפיעים על מחיר הספרים לעומת מחירם המקורי?
מרצה: נוהא שהין- הספרייה הציבורית נצרת.

ביוגרפיה קצרה:
בעלת תואר ראשון בהסטוריה של המזרח התיכון.
בעלת תואר שני – מוסמך בספרנות.
עבודה באוניברסיטת  חיפה  בין 1973 ל-1980  בתפקיד של קטלוג ומיון.
בין השנים  1980 – 1987  עסקה בניהול מרכז תרבות  (המפגש הנוצרי) בנצרת עם ספריה מיוחדת
ומשנת 1987 עד היום מנהלת את  הספרייה העירונית של עיריית נצרת (אבו סלמא)
הספריה משמשת מרכז מדע וידע לעיר הכוללת 80+ אלף תושבים עם פרפריה של   כ-6 כפרים מסביב המקבלים שירות.

מושב 8

ספריית בית דני כמודל לשיתוף פעולה עם המרכז הקהילתי.
מרצה: יעל קטן- ספריית בית דני, סניף של ספריית שער ציון בית אריאלה בתל אביב –יפו.

תקציר:
ההרצאה  עוסקת בנושא שנעלם מתחום הלימודים ויש בו יותר מן הניסיון והמציאות.
"בית דני" והספרייה משתפים פעולה עם מוסדות החינוך בסביבה. אנו  משרתים בנאמנות ובהתמדה את תושבי שכונת התקווה וגם את השכונות שמסביב כמו:  שכונת עזרא, הארגזים, שלם, נווה צהל, כפיר וחלק מיד אליהו .
"בבית דני" שפע פעילויות וחוגים במגוון תחומים  רחב כולל מוסיקה, בלט , ספורט, לימודים, שבט צופים ומנ"ש (מרכז נוער שכונתי )  לקטנים ומבוגרים והספרייה משרתת את כולם.
בספרייה מתנהל מערך שעורי עזר (בתשלום) לתלמידים מכתה ג' עד י"ב כולל הכנה לבגרות באנגלית ומתמטיקה  על ידי מורים אקדמאים, ותיקים ומנוסים.
הספרייה היא מרכז לימודי וחינוכי רב תחומי,  משמרת את היסטורית השכונה ובה מצוי  ארכיון "בית דני" והשכונה.
כמו עובדי "בית דני", גם הספרייה  נוטלת  חלק בהעצמת ועידוד הבאים בשערינו ללמוד, להשכיל, להצליח .
ההרצאה עוסקת בדרכים לשתף פעולה עם המרכז הקהילתי במטרה לחזק ולקדם את הקהילה.

ביוגרפיה קצרה:
יעל קטן (חביבי) נולדה וגדלה בגבעתיים . שרתה בחיל האוויר ולמדה באוניברסיטת תל אביב היסטוריה כללית עם התמחות בתקופת הרנסנס ומזרח תיכון עם התמחות במזרח אפריקה.
יעל הייתה מורה להיסטוריה בתיכון.
בתחילת שנות התשעים למדה טלוויזיה וכעשור הפיקה כתבות .
לפני כעשרים שנה החלה לעבוד כספרנית בספרית "בית דני" בשכונת התקווה בתל אביב –סניף של שער ציון-בית אריאלה, הספרייה המרכזית של תל אביב-יפו ולאחר לימודי ספרנות מנהלת כבר כחמש עשרה שנה את ספרית "בית דני" .
יעל חקרה וכתבה את תולדות שכונת התקווה  מאז הקמתה ואת תפקיד השכונה במלחמת השחרור.
מרצה על נושאים אלו למבקרים ב"בית דני" ובשכונה.