ניהול ומנהיגות

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

סדנא: ניהול ומנהיגות בספריה

תיאור הסדנא

ניהול ומנהיגות נחשבים בשנת 2020 למורכבים שבמיומנויות שקיימים.
מנהל ספרייה צריך לדעת לבצע מספר רב מאוד של פעילויות כדי לשמור על הקיים
לפתח את העתיד תוך מענה מקצועי לאורך זמן ללקוחות שלו. על המנהלים של
הספריות לעמוד בראש החזית של עולם הניהול ושל המנהיגות.

מרצים

  • בועז נחמד יועץ ארגוני משנת 1994 ופועל בתחומי הניהול השונים. בועז משמש כיועץ אקדמאי של הקורס.
  • נטלי סומך יועצת ארגונית העוסקת בתחומי הניהול.
  • מוטי קליין יועץ ארגוני בעל מומחיות בתחום ניהול הממשקים.
  • חגית טוכמן פועלת בתחום הייעוץ הארגוני משנת 1999 מול עתודה ניהולית ומול מנהלים.
  • מרינה מרקוביץ פועלת כיועצת למנהלים ולארגונים בתחומי הניהול השונים.

קהל יעד

מנהלי ספריות, עתודה ניהולית, מידענים, ספרניות וספרנים.

בין נושאי הלימוד

  • ניהול הלכה למעשה: מהתיאוריה לפרקטיקה של הניהול, כך עושים זאת הלכה למעשה. סימולציות וניתוח הסימולציות של המנהלים.
  • האינטליגנציה הרגשית – סדנא יישומית למנהלים.
  • הנעת עובדים – דילמות, חשיבה מעט שונה, התמודדות מול עובדים מורכבים, פערי גיל בתהליך הניהול, הנעת עובדים מקובעים, הנעה אישית למול הנעת עובדים קבוצתית.
  • ניהול ממשקים הלכה למעשה בסביבת עבודה מורכבת מאוד, ניהול קונפליקטים בין ממשקים, סימולציות של ממשקים מורכבים וכיצד מנהלים אותם.
  • שפת הגוף בניהול, כיצד שפת הגוף באה לידי ביטוי בתהליכי ניהול שונים ומגוונים, ההשפעה הישירה שיש לשפת הגוף על העברת המסרים הניהוליים לעובדים וללקוחות ולממשקים.
  • ניהול קונפליקטים פנים וחוץ ארגוניים
  • סדנת מנהיגות – מהתיאוריה לפרקטיקה, כיצד המנהיגות באה לידי ביטוי בעבודת מנהלי הספריה הלכה למעשה.
  • אסרטיביות ניהולית – גישות שונות לאסרטיביות הניהולית וכיצד ניתן להתמודד איתה באירועים מורכבים.
  • מהתיאוריה לפרקטיקה של סגנונות תקשורת ניהוליים – סגנונות התקשורת של העובדים וכיצד מנהלים עובדים לפי ההצלבה של סגנונות התקשורת.

למה כדאי לך להשתתף?

העמדת דור מנהלים מקצועיים בתחומי הניהול והמנהיגות, לשם השגת יעדים ארוכי טווח בניהול ספריות. המטרה היא יצירת קאדר מנהלי ספריה שיש להם כלים פרקטיים מעשיים להתמודד עם לקוחות, עם המנהלים שמעליהם, עם ספקים – כדי להוביל את הספריה למקום הראוי לה בעיר, בבית הספר, ברשות המקומית.