סרטי בנות ולמה אנחנו אוהבים אותם:
המבקרים התנשאו, הממסד התעלם, אבל הקהל הריע: סרטי הבנות כבשו אותנו. מ"ריקוד מושחת" ועד "ברבי", נצא למסע בעקבות הסרטים שעיצבו דורות של נשים (וגם כמה גברים). נשאל מה הופך סרט ל"סרט בנות", איך כינוי הגנאי הזה הפך לאות כבוד, מדוע הם תמיד היו אמנות גבוהה, לאן נעלמו, ואם יחזרו, איך ייראו?
לאן נעלמות הקלאסיקות?
אתם שמתם לב לזה: הן נעלמו. אין יותר קלאסיקות. אין יותר סרטי ענק שכל העולם רואה, מצטט וזוכר עוד שנים קדימה. אבל מדוע? האם הסרטים נהיו קטנים יותר? לא יכול להיות – עדיין יוצאים סרטים טובים. אבל למה אנחנו לא זוכרים אותם? יכול להיות שזו תופעה רחבה יותר? ואולי זה בכלל לטובה?
מריל סטריפ – השחקנית, האישה, המיתוס:
מריל סטריפ היא קונצנזוס בעולם שבו אין דבר כזה. השחקנית הכי טובה, שיכולה לעשות הכל: לשבור את הלב כניצולת שואה ב"בחירתה של סופי", לקפוץ ולזמר ב"מאמא מיה" בלי שנשים לב שזאת או תה הגברת. מאיפה הגיעה, מהן נקודות השיא והשפל שלה, מה הופך אותה לגדולה מכולן, והאם יש דבר כזה בכלל?
למה אכפת לנו מטקס האוסקר?
קרוב למאה שנה שהוליווד מצפה לערב אחד: טקס פרסי האוסקר. זוהר אורבך פה כדי להבין יחד איתכם מה הופך אותו למוסד תרבותי כל כך ותיק. הנאומים הגדולים, הפדיחות הנוראיות, כריס רוק, מריל סטריפ, טרנטינו ושאלה אחת גדולה: מה האוסקרים אומרים על הסרטים שאנחנו רואים, על האנשים שעושים אותם, ועלינו, שצופים בהם?
בין הוליווד לירושלים:
מסע קולנועי מרתק על ציר הוליווד-ישראל: מהכוכבת הישראלית של "בן חור" ועד גל גדות כוונדר-וומן. נחשוף את הקשרים המפתיעים, הסיפורים מאחורי הקלעים, והמשמעויות העמוקות של היחסים המורכבים והמבדרים בין שתי התעשיות. הרצאה מעמיקה וכיפית על הדרך שבה הוליווד רואה את ישראל, ולהפך, ועל מה שזה אומר עלינו.
זוהר אורבך הוא מבקר קולנוע (mako, וואלה! וליברל), תסריטאי, מרצה ומגיש הפודקאסט "בלוקבאסטר" בכאן תרבות.