תכנית המפגשים:
בהמשך מפורטת סדנה בת 10 מפגשים כאשר כל מפגש יכול להיות: מפגש בודד או 2 מפגשים של סדנה בפני עצמה או הרצאה חווייתית.
מטרות הסדנה:
א. הגברת המודעות האישית כתנאי לשיתוף פעולה בצוות.
ב. העלאת הלכידות של הצוות.
ג. העצמה אישית.
ד. העצמת הצוות.
ה. יכולת תקשורת בין אישית ברמה חדשה בתוך הצוות ועם הלקוחות.
ו. יותר שלווה.
ז. גמישות וקבלה גדולה יותר לשינוי, למצבים ולאנשים.
ח. הערכה של העובדים את התרומה של הארגון להתפתחותם האישית.
ט. תוצאת התהליך היא השפעה חיובית גם על משפחת העובד, ההורות והזוגיות.
מפגש 1 – הנושא: "בני אדם במהותם שונים אחד מהשני, מגיבים באופן אוטומטי ולפי תבנית קבועה"
המטרה: להכיר ולחוות בעובדה שבני אדם שונים כפתח לקבלת האחר והשונה.
על כך שאנחנו כבני אדם שונים אחד מהשני, זה טוב ומגוון. ייחודי ומעשיר. אל לנו לצפות שאחרים יחשבו כמונו ויעמדו בציפיות שלנו. זה בלתי אפשרי. לכולנו יש נטייה לכיוון כלשהו של עודף נתינה(לרצות) או עודף קבלה לעצמנו(אגואיזם), על כך שלכל אחד "מפה" אחרת בראש והיא לא דומה בד"כ ל-"מציאות האמתית". על כך שכל אחד בכל רגע נתון עושה את הדבר הנכון ביותר עבורו, באופן אוטומטי ללא קשר אם זה פוגע או לא פוגע באחרים. זה מקשה על שיתוף פעולה ותקשורת טובה.
מפגש 2 – הנושא: "תבניות התנהגות קבועות, מבוססות על אמונות ילדות בלא מודע ויוצרות תגובות קבועות"
המטרה: להכיר ולחוות שהתקשורת האקטיבית והפסיבית שלנו לאחרים צפויה וקבועה כפתח לבחירה ושינוי תקשורת.
לגלות בעצמנו "משפט-אמונה מגבילה" שקיבלנו בילדות. אמונה הגורמת לנו תמיד לנהוג בתבנית מסוימת לנוכח גירוי חיצוני ולתגובה שלפעמים לא משרתת אותנו במצבים מסוימים וללא ידיעתנו. אחרים לפעמים נפגעים והתקשורת פגומה.
מפגש 3 – הנושא: רגשות ו"אינטליגנציה רגשית"
המטרה: להכיר רגשות, לחוות את הרגשות שלנו ואת השפעתם העודפת או החסרה על התקשורת שלנו.
הכישורים הרגשיים חיוניים בדיוק כמו כישורי הראש לאיזון בין הגיון לאמפתיה. על רגשות והשפעתן. רגשות שליליים וחיוביים. שפת הרגשות. שפה של רגשות לעומת שפה של מחשבות. חוסר איזון בין רגש-ראש. מפגש עם מקור הרגשות שלנו.
ציטטה: "האינטליגנציה הרגשית – היכולת להעצים ולהניע אחרים – צריכה לקבל הכרה שוות חשיבות לאינטליגנציה האינטלקטואלית כדי ליצור ארגון מצליח."
( Richard Barrett)
מפגש 4 – הנושא: "השינוי = יכולת הבחירה, אחריות (מסוג חדש) וחופש"
המטרה: לחקור את המשמעות של בחירה ולקיחת אחריות ולהכיר את התנאים הנדרשים לשינוי התנהגותי.
על בחירה מודעת ולא מודעת, על לקיחת אחריות מלאה על כל מה שקורה לנו ומשם לקבל חופש. אחריות כהוויה חדשה , לא של צריך וחייב אלה של מה אני רוצה ומה נכון לי. אחריות חדשה זו מזהה את "האמונה המגבילה"(המניע הנסתר) שמפעילה את תבניות ההתנהגות שלנו ויצירת בחירה חדשה לשינוי. על ההבדל בין אחראי וקורבן ועל מנהיגות בחיי.(ייתכנו 2 מפגשים לנושא)
מפגש 5 – הנושא: "ביטוי של אהבה ופרגון בחיי היום יום"
המטרה: להתבונן על עצמנו בהקשר של הערך שמכיל ובסיס לכל הערכים האחרים בחיינו. שהוא התרופה לכל התרופות. הוא האור הגדול ועם זאת אולי הכי מפחיד אותנו.
על נוכחות או אי נוכחותה של אהבה בחיינו ועל מה היינו עושים אחרת. מה אנו אוהבים בחברים ובמשפחה שלנו ועל האפשרות לראות משהו שאוהבים בכל אדם אפילו הוא האויב שלנו. לחוות את האפשרות להיות מפרגן וחיובי במקום ביקורתי ושיפוטי. על החשד וחוסר האמון באפשרות של קיומה של אהבה.
מפגש 6 – הנושא: "הכוחות הפנימיים שלנו- ערכים"