הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
הרצאות

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


מיכל מיטלמן מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: michal@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 052-3330318

הרצאות וסדנאות בשיתוף קבוצת גבים

בתחום הפיתוח הארגוני ומיומנויות הניהול בדגש על מיומנויות משא ומתן מתקדמות, ניהול קונפליקטים ועוד

קבוצת גבים החלה את דרכה המקצועית בשנת 1996, ומוכרת כיום כגוף מקצועי ומשמעותי בתחום הפיתוח הארגוני ומיומנויות הניהולבדגש על מיומנויות משא ומתן מתקדמות, ניהול קונפליקטים ושיתופי פעולה. בגבים פועל צוות גדול ומקצועי של מומחים ורמת ההנחייה בהכשרות נחשבת לאיכותית ואפקטיבית ביותר. לגבים ניסיון רב בעבודה בארגונים עסקיים, בארגונים ציבוריים מובילים, בארגוני בטחון, רפואה, הייטק, תעשייה ועוד.

הרצאות לצוותי הספריות ולקהל הרחב
כל אחד מהנושאים המוצעים כאן ניתנים להעברה במסגרת של הרצאה בת שעה וחצי או במסגרת של סדנה בת חצי יום, או בכל חלוקה אחרת בתיאום מראש.

הסדנאות הנן חוויתיות. כל התכנים מועברים בלמידה אקטיבית, המבוססת על השתתפות והתנסות מרובה של המשתתפים ועל העמקה בלימוד הכלים דרך תרגילים, דיונים, סרטונים, ניתוח מקרים מעולמם של המשתתפים וסימולציות.

שם ההרצאה תכנים מרכזיים
"סוד הפשטות – ניהול שיתופי פעולה בעולם מורכב" "ניהול ממשקים" – ממשקים אפקטיביים מהווים תשתית חיונית לכל תהליך של ניהול וצמיחה. בשנים אלו חל שינוי דרמטי בהבנת החשיבות של שיתופי הפעולה, לא כהמלצה אלא כגורם חיוני להתפתחות ולעתים אף להישרדות. למרות שינוי הנראטיב בהבנת החשיבות, עדיין חסרים מענים מקצועיים וסדורים לבנייה, טיוב ושיפור ממשקים ושיתופי פעולה.בהרצאה יוצגו האתגרים השונים, וכן כיווני התפתחות של מענים בתחום:

  • אתגרים אישיים ומערכתיים בסביבות כאוס ואי ודאות.
  •  Collaboration and Trust– הגדרה מחודשת למושגים קלאסיים.
  • חסמים ותחומי עיוורון של מנהיגים ובעלי תפקידים.
  • ECA Model– הצגת מודל חדשני המציע כלים מובנים על מנת לאבחן, למדוד, לנתח, ולאחר מכן לשפר את איכות שיתופי הפעולה בארגונים.
  • The Top Tips– בראייה אקדמית, פרקטית והחיבור ביניהם.

"אם לי יש תפוח ולך יש תפוח, ונחליף בינינו את התפוחים – לכל אחד מאתנו יהיה תפוח אחד. אך אם יש לי רעיון ולך יש רעיון, ונחליף בינינו את הרעיונות – אז לכל מאתנו יהיו שני רעיונות" – ג'ורג' ברנרד שואו.

"ניהול משא ומתן בין תרבותי"
  •  משא ומתן אינטגרטיבי – תיאוריה ומעשה: תפיסה, אלמנטים ושלבים.
  •  פרמטרים להבנת תרבויות שונות.
  • אלמנטים בניהול מו"מ רב תרבותי.
  •  התמודדות עם מצבי משבר ומבוי סתום.
  •  מעבר מתקשורת לעומתית לתקשורת שיתופית.
  •  השגת המטרות בדרך של הסכמה המייצרת מחויבות להחלטה.

"Let us never negotiate out of fear. But let us never fear to negotiate"
 John F. Kennedy

"הנעה ללא סמכות, השפעה והעברת מסרים"
  •  "הכל אישי" – כשלים מרכזיים בניהול האינטראקציה.
  •  עקרונות בניהול שיח שיתופי – הכרת האלמנטים, והתיחסויות לבסיסי כוח והשפעה.
  •   Managing Up  – מיומנויות השפעה כלפי מעלה.
  •   מימד ה- PDI (Power Distance Index) בתרבויות שונות וחשיבות קיום אינטראקציה בה ההיררכיה מתבטאת ברמה פחותה.
  •  תקשורת שיתופית במצבים של עמימות היררכית.
  •  "חכם השביל מן ההולך בו" – ניהול דיאלוג מובנה.
  •  השפעה והעברת מסרים.
"על הבמה – שיפור יכולת פרזנטיציה ועמידה מול קהל" הסדנה מופעלת כסדנת תיאטרון ממוקדת מטרות. על בסיס תרגילים, משחקי תיאטרון והמשגה אישית וקבוצתית, נבנות תובנות לדרך שקל לזכור וכיף לבצע. הסדנא מאפשרת להסב את התהליך החוויתי העצמתי לכלים אישיים, תפיסה עצמה, והתנהלות במרחב הבין אישי בארגון.הסדנה מקנה מיומנויות חשובות מי שנדרש לעמוד מול קהל, בשלושה הדגשים מרכזיים: עמידה מול קהל, שליטה ב"איך", יכולת אלתור.

  •  מה חוסם אותנו ביכולת שלנו לעמוד מול קהל, לאלתר ולהיות יצירתיים?
  •  בטחון עצמי, נוכחות, שחרור הגוף והקול.
  •   מעבר מאדם שנבלע בתוך במה לאדם שכובש במה.
  • יצירתיות ותרומתה ליכולת ההקשבה של הצופים ולקליטת התכנים שהוצגו.

מנחה הסדנא מאמן בכיר, מגשר, שחקן תיאטרון מקצועי ומומחה בתחום האימפרוביזציה. מנחה סדנאות ומגוון הכשרות לחשיבה יצירתית, אימפרוביזציה ומיומנויות עמידה מול קהל. בוגר לימודי משחק והוראת המשחק בסמינר הקיבוצים.

"סגנונות תקשורת" סדנת סגנונות תקשורת הנה סדנה חווייתית, מתובלת בהמון הומור והסתכלות דרך מצבי שגרה, קונפליקט ואבסורד מהחיים, וכן – יש המגדירים אותה  "משנה חיים" לאור ההזדמנות הניתנת למשתתף ללמוד את סביבתו המקצועית והפרטית במימד נוסף ומשמעותי = התקשורת עם האנשים הקרובים אליו, לתקן טעויות בסיסיות בהתנהלות התקשורתית ולהצליח לבנות מערכות יחסים (ניהול / זוגיות / חברויות ועוד) ביתר קלות והצלחה.כל משתתף מקבל חוברת אישית בה הוא מאבחן את עצמו, מתעד מה הוא לומד, ובסיום מקבל דף מסכם של כל הסגנונות והתקשורת במצבים שונים.

  •  רקע : מהי הישגיות ותקשורת איכותית התורמת להגשמתה.
  •  היכרות עם 4 סגנונות תקשורת שונים דרך סקירה של כל סגנון.
  •  מערכות היחסים שבין סגנונות התקשורת השונים.
  •  זיהוי סגנון התקשורת של האחר ושימוש בכלי לצורך העברה אפקטיבית של מסרים.

מנחת הסדנא: מגשרת, מנחה ומאמנת תהליכים אישיים, זוגיים וארגוניים. בוגרת תואר שני במשפטים בהתמחות בגישור וביישוב וניהול סכסוכים- אונ' בר אילן, מנחה ומובילה תהליכים במגזר הפרטי והארגוני בתחומי שיתופי פעולה, בניית הסכמות, פיתוח מנהלים, מיומנויות מו"מ ומנחה קורסי גישור להסמכת מגשרים.

"ניהול קונפליקטים וגישור" תפיסת העולם העומדת בבסיס ה – ADR (Alternative Dispute Resolution) מושתתת על ההנחה כי קונפליקטים ומחלוקות הינם חלק בלתי נפרד מעולמנו האישי והמקצועי, והם מהווים אינטראקציה שגם אם היא נתפסת כשלילית, הרי היא מהווה הזדמנות ללמידה, חיזוק מערכת היחסים, לשינוי ולצמיחה. הכלים המקצועיים העומדים לרשות המיישמים את התפיסה –

  • מאפשרים חסכון בזמן, באנרגיה ובמשאבים נוספים בעת יישוב המחלוקות ובניית ההסכמות.
  • מסייעים לנוגעים במחלוקת לייצר פתרונות מוסכמים, אליהם יהיו מחויבים בהמשך הדרך.
  • מדגישים את ההקשבה המייצרת ערך חדש ואת היצירתיות בפתרון הבעיה.
  • מאפשרים ניתוח וטיפול ענייניים בסוגיה, ללא הזנחה של האלמנטים הבין אישיים ורגשיים.
  • מסייעים בניהול שיחות קשות, כעסים וכו', באופן מקצועי ואפקטיבי.

תכנים מרכזיים:

  • נקודות מוצא ביחס לניהול קונפליקטים והכשלים הטמונים בה.
  • מאפיינים ושלבים בקונפליקטים.
  •  משמעויות ומחירים של קונפליקטים בלתי מנוהלים.
  • עקרונות הגישור הטרנספורמטיבי.
  • השימוש בתהליך הגישור כשפה וככלי בחיי היום יום.

תוספת אפשרית (בשילוב שחקן תיאטרון מקצועי):

במת גישור – מבוסס על טכניקת 'תיאטרון פורום' שפותחה על-ידי אוגוסטו בואל, כמכשיר רב עוצמה ליצירת שינוי דפוסי חשיבה מקובלים בקרב הקהל. הקהל ב'תיאטרון פורום' אינו בגדר צופה, אלא הופך ל"שחקני מחזה" (צפייה והשתתפות). הפעילות הייחודית המשלבת הצגה ואפשרות לעצב אותה כבחירת הצופים, מהווה כלי בעל עוצמה מרגשת להבנה של הבחירה שבידי כל אחד ואחת מאיתנו. הבחירה בה נתמקד בפעילות עוסקת באופן בו אנו מנהלים (או לא) את הקונפליקטים שלנו בחיי היום יום של חיינו, ומשקפת הן את מגוון האפשרויות, והן את הדרכים והחלופות.

"מחוץ ומעבר לרעיונות של נכון ולא נכון, משתרע שדה. אני אפגוש אותך שם",
 ג'לאל א-דין רומי, משורר פרסי 1207-1273

"דור ה S – צליחת התנגדויות במרחב הבינדורי" עם השנים כולנו נאלצים להתמודד עם שינויים וקשיים בינינו לבין הורינו המתבגרים, תוך אינטראקציה וניהול דיאלוג משפחתי עם הורינו, אחינו וילדינו.מטרת הסדנא היא להקנות כלים העוזרים להתגבר על ההתנגדויות המתעוררות בעת השיח המתנהל בין דור הסנדוויץ" (דור ה -( S לבין דור גיל הזהב (הורינו המבוגרים). הסדנא מיועדת למעוניינים להרחיב את סל הכלים שברשותם בטיפול בקונפליקטים במרחב המשפחתי הבין דורי.

  • דור ה – "S " – סוגיות בממשק בין דור הסנדוויץ' לבין דור גיל הזהב.
  •  הקשיים העולים בדיאלוג בין דור ה S לבין דור גיל הזהב.
  • מצבי משבר והתמודדות עם שינויים במרחב הבין דורי.
  • פערי דימוי עצמי וחסמים במרחב המשפחתי.
  • צליחת ההתנגדויות במרחב המשפחתי תוך שימוש בכלים מתחום הגישור ומתחום האימון.
"כן לא כן" –הצבת גבולות לילדים ונוער תוך יצירת המשך דיאלוג מטרתה של הסדנא המוצעת היא הקניית מיומנויות של הצבת גבולות ברורים, במצבים שבהם אין מקום לדיאלוג ולמשא ומתן, ביחד עם כבוד כלפי האחר ופתח לדיאלוג בהמשך.מדובר על מצבים בהם אמירת "לא" צריכה להיות  ברורה ומוחשית, כמו גזע יציב של עץ. שורשי העץ, הם המקור לאמירת לא, והם מבוסס על "כן" – צרכים וערכים. לבסוף יש את העלים ואת פירות העץ, המסמלים את אמירת ה"כן" למערכת יחסים בריאה.מודל זה, ביחד עם כלים מתקדמים לניהול אפקטיבי של דיאלוג, מהווה מענה עוצמתי להתמודדות עם אתגרי התקופה, במיוחד עבור הורים המעוניינים לחזק את הסמכות ההורית.

  • סקירה על אובדן הסמכות של המבוגר.
  • "מלכודת התגובות".
  • למה קשה לנו לומר "לא"?
  • מודל "כן-לא-כן" – הסבר כללי.
  • אמירה ברורה של ה"לא", תוך עידוד דיאלוג ושימור מערכת היחסים.
  • עקביות ונחישות.
  •  סיום המאפשר צמיחה של מערכת היחסים בין המבוגר לילד / למתבגר.