הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
אורה קורפיק

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת “מפגשים” והדרכה דוא”ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות “מפגשים” והדרכה דוא”ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות “מפגשים” והדרכה דוא”ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

על חלומות שמתגשמים על האמת והבדיה ועל מה שביניהן

מפגש ספרות עם אורה קרופיק סופרת לילדים ולנוער

אורה קרופיק סופרת ואשת חינוך מדברת עם הילדים על תהליך הכתיבה הנע בין אמת לבדיה, בין כאב להתמודדות, בין מציאות לקצת דמיון.

ספריה של אורה עוסקים בנושאים המעסיקים כל ילד: חברות, הצורך בשייכות, שיימינג, לחץ חברתי והתמודדויות מול הקשיים שהחיים מזמנים לעיתים.

מפגשים מרתקים ומעשירים לילדים בכיתות ג’- ח’.

תקציר הספרים:

חברות עם שחר – עינת, תלמידת כיתה ו’, מגלה יום אחד שחברתה הטובה ביותר, שחר, נעלמה. היא נחושה למצוא אותה. החיפוש הופך במהרה למסע פנימי אל תוך עולמה. מסע החושף את קשריה עם בני משפחתה והסובבים אותה, ומביא אותה למקומות המחוללים בה תהפוכות נפש עמוקות. חברות עם שחר זכה במקום השלישי במצעד הספרים תשע”ה והפך לרב מכר.

**התמודדות עם בדידות חברתית **(מתאים מכיתה ג’ ואילך ) . ספר זה הינו רב מכר וזכה במקום השלישי במצעד הספרים תשע”ה.

מריה – מריה, נערה בכיתה ח’, נשלחת לפנימייה בעקבות טלטלות שעוברות על משפחתה. אופייה המרדני מקשה עליה להסתגל למקום החדש והבלתי מוכר, והיא מתעמתת שוב ושוב עם הבנות האחרות ועם צוות הפנימייה. כשהיא פוגשת את ליאור ואת חתולי הרחוב שבהם הוא מטפל, משהו בלבבה נפתח, והיא מגלה שלכל אחד בפנימייה יש סיפור חיים כואב ומרגש משלו.  *התמודדות עם תחושת זרות** .(מתאים מכיתה ו’ ואילך)

החברים של אדם – אדם הוא ילד יחיד במשפחה שלא מדברת הרבה. לעומת זאת, בביתו של דניאל, חברו הטוב, אין רגע של שקט. ומה עם משפחתה של נוגה, הילדה שבה מתאהב אדם? במהלך שנת הלימודים בכיתה ו’ לומדים אדם, דניאל ונוגה להכיר זה את זה ואפילו להסתבך בפרשה מסוכנת. **התמודדות עם קשיים של בית ומשפחה** (מתאים מכיתה ג’ ואילך)

תראי אותך – נעמה היא הילדה הכי פופולרית בכיתה. היא מוקפת חברות, מארגנת מסיבות ומנהלת את קבוצת הוואצאפ “החברים הכי טובים”. אז אם הכול מושלם, למה לפעמים, כשהיא בלילה לבדה, היא מרגישה רע עם עצמה? למה היא נטפלת ליעל, ילדה שקטה שאוהבת לקרוא ספרים? ולמה, כשנודע לה שיעל חלתה בסרטן, משהו בתוכה נשבר? **התמודדות של החברה עם הצקות, שיימינג ו…מחלת הסרטן**  (מתאים מכיתה ד’ ואילך)

הפרויקט של מיכל  – מיכל, תלמידת כיתה ז’, מגלה שמשפחתה אכן לא פשוטה כפי שחשבה. כשסבתה עוברת לגור בדיור המוגן, מתגייסת מיכל לעזרת אמה ודודה יניב בהעברת חפציה לשם. בין החפצים הם מגלים שקית ובה תמונות ישנות. תגלית זו פותחת פצעים ישנים וחושפת סודות שנקברו בעבר הרחוק.**התמודדות עם סודות משפחה** (מתאים מכיתה ו’ ואילך)  .      ספר זה היה ברשימת הספרים של מצעד הספרים תשע”ח .  

דור לא מושלם   – דור מרגיש שחייו מתחילים לאבד אחיזה. לא רק שהוא מתקשה להתרכז בלימודים וצריך לקחת כדור בכל בוקר, בזמן האחרון אביו מעביר עליו ביקורת ללא הפסקה ואמו בקושי מקשיבה לו. והגרוע מכל, הריבים בין הוריו מתגברים והופכים לעניין יומיומי ומעיק, עד שהם מחליטים להיפרד. דור מנסה בכל כוחו לתמרן בין המכשולים של חייו. הוא מחפש אוזן קשבת אצל עומר, חברו הטוב, ואצל גרגורי וג’קו, המאבטח והחצרן של בית הספר, אך מגלה שהוא לא היחיד הנאבק בקשיים. **התמודדות עם פירוק משפחה ** (מתאים מכיתה ג’ ואילך).

לא כמו כולם – שירה מגיעה לכיתה חדשה והמחנכת מושיבה אותה ליד נטע, ילדה מופנמת שמתקשה ליצור קשרים חברתיים. הבנות האחרות בכיתה מלגלגות על נטע ולא מקבלות אותה לחברתן, ושירה נקרעת בין הרצון שלה להיות מקובלת ובין החיבה שהיא רוחשת לנטע. הסיפור מסופר דרך שתי נקודות מבט – הן זו של שירה, הילדה החדשה, והן זו של נטע, הילדה הלא מקובלת. **התמודדות עם  שונות** (מתאים מכיתה ג’ ואילך) .זכה במקום הראשון במצעד הספרים תש”ף לכיתות ד’-ו’.

החיים הפשוטים שלי

החיים שלי די פשוטים.

בית ספר, כיתה ז’, מבחנים, עבודות לפעמים.

חברים לא יותר מדיואמא אחת שמתה.

החיים הפשוטים של תום נעשים לא כל כך פשוטים לאחר מות אמו. אביו שקוע באבלו,

אחיו ואחותו קטנים מכדי להבין לאן נעלמה אימם, ותום נשאר בודד לנפשו. אבל אז

מתקרבת אליו אלונה, נערה מסקרנת ומסתורית המיטיבה להבין לליבו יותר מכולם. אחרי ה”שבעה”, תום חוזר למציאות ואל המאבקים היומיומיים בבית הספר ובבית.

האם יצליח, בעזרתה של אלונה, למלא מחדש את כל החורים שהשאירה אחריה

האם בחייו ובנפשו?  ** התמודדות עם אובדן (מכיתה ז’ ואילך) . זכה במקום חמישי במצעד  הספרים תשפ”א לכיתות ז’-ט’.

 הסוד של עלמה עלמה היא ילדה ככל הילדות: היא תלמידה טובה, אוהבת לבלות עם חברותיה לכיתה, הולכת לחוגים ואפילו תורמת לחברה כחלק מפרויקט כיתתי. אך לעלמה יש סוד משפחתי אותו היא משתפת רק את חברתה הטובה ומבקשת ממנה פעם אחר פעם שלא לגלותו.

**התמודדות עם אלימות בין אחים (מכיתה ד’ ואילך).

המסע של יוגב סיפור המשך ל “הסוד של עלמה”. הסיפור מנקודת מבטו של יוגב, בן ה-15. סיפור החושף את הרגע בו נכנע ללחץ  חברתי והתחיל לשתות אלכוהול. מאז החיים שלו השתנו. הוא היכה את אחותו ולא היה מסוגל ללמוד. כדי להציל את עצמו, נסע למושב בצפון, בו גרים סבו וסבתו וביחד עם דודו ירון ,שגר בסמיכות להם, ניסה להשתקם. *התמודדות עם לחץ חברתי  * (מכיתה ז’ ואילך)