הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
סדנת נגישות

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

הדרכות בנושא נגישות בספריות

הגברת המודעות לנושא הנגישות ואנשים עם מוגבלות בספריות

נגישות היא אנושית!

אנשים עם מוגבלות הם קודם כל בני אדם.
סביבה שאינה מתאימה, מונעת מהם לחיות את חייהם בחברה כמו כל אחד אחר. נגישות מאפשרת לאנשים עם מוגבלויות שונות פיזית, חושית, נפשית ושכלית להיות חלק מהקהילה בה הם חיים, וליהנות באופן שיוויוני מכל השירות המוצעים בה. מדובר הן בגישה לספרייה (למשל, במעלית או רמפה), והן בגישה למידע שהספרייה מפרסמת, לאתר האינטרנט שלה, לאירועי התרבות ולפעילויות הפנאי שמתקיימים בה ועוד.

נגישות היא חובה!

"חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות תשנ"ח – 1998" יחד עם התקנות והתקנים המתייחסים אליו, מחייב כל נותן שירות להנגיש את שירותיו ומפרט כיצד עליו לעשות זאת. דרישות הנגישות קבועות בחוק. אכיפה מתקיימת נגד חייבים שאינם עומדים בדרישות החוק, כולל תביעות מצד הנציבות ומצד גורמים פרטיים.

נגישות היא כדאית!

  • 1.6 מיליון אנשים עם מוגבלות וכן בני משפחותיהם וחבריהם יוכלו להצטרף לקהל לקוחותיכם.
  • תימנעו מתביעות וקנסות.
  • תשפרו את איכות השירות לכלל לקוחותיכם.
  • תזכו להערכה רבה יותר בקרב הציבור, אשר מעריך באופן חיובי יותר גופים אשר מאפשרים שירות נגיש לאנשים עם מוגבלות.
(מתוך האתר של נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים)

מטרת ההדרכות:

  • הגברת המודעות לנושא הנגישות ואנשים עם מוגבלות.
  • מתן מידע בנושא הנגשת השירות.
  • מתן מידע על מה שאפשר לעשות למען שיפור חווית הביקור של בעלי מוגבלויות בספריה.

מרכז הספר והספריות שמח להציע 3 חבילות הדרכה לספריות בנושא נגישות, אתם מוזמנים לבחור את החבילה המתאימה לצרכיכם ולתקציבכם:

* ריכוז מקצועי ובניית תוכנית ההדרכות: ורדה שמש, מנהלת הספרייה ע"ש ורדה ריכטר באבן יהודה, ומורשית נגישות השירות.

חבילה 1  – יום אחד סה"כ 4 שעות לימוד:

  • הרצאת מבוא בנושא נגישות מרצה: ורדה שמש.
  • הרצאה בנושא נגישות בספרייה מרצה: ורדה שמש.
  • סדנת שירות רגיש נגיש של עיריית רעננה סדנה חווייתית הממחישה את הקשיים והסטיגמות העומדים בפני אנשים בעלי מוגבלויות, את הסדנא מעבירים מתנדבים בעלי מוגבלויות שונות: עיוורון, פגיעת ראש, נכות פיזית חירשות ושחקן תיאטרון קהילתי ללא נכות, באמצעים תיאטרליים ובאינטראקציות עם הקהל, בהנחיית עובדת סוציאלית קהילתית.
  • סיכום.

חבילה 2 – (יומיים ברצף או שבוע אחרי שבוע) סה"כ 8 שעות לימוד:

  • יום I מועבר ע"י נגישות ישראל (4 שעות לימוד)
    מבוא לנגישות.
    התנסות חווייתית.
  • יום II מועבר ע"י ורדה שמש (4 שעות לימוד)
    מבוא לנגישות (המשך).
    נגישות בספרייה.
    סיור נגישות בספרייה.
    סיכום.

חבילה 3 – (3 ימים רצוי ברצף או שבוע אחרי שבוע) סה"כ 12 שעות לימוד:

  • יום I מועבר ע"י נגישות ישראל (4 שעות לימוד)
    מבוא לנגישות.
    התנסות חווייתית.
  • יום || ( 4 שעות לימוד)
  • נגישות בהרחבה מועבר ע"י ורדה שמש.
    סדנת שירות נגיש רגיש מועבר ע"י נציג עיריית רעננה.
  • יום III מועבר ע"י ורדה שמש ( 4 שעות לימוד)
    נגישות בספרייה.
    סיור נגישות בספרייה.
    סיכום.