הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
גליה עוז

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

מפגש סופרת – גליה עוז

על ספרה המצליח 'אני מייקי' וסדרת "שקשוקה" הפופולרית

איך הופכים ספרי ילדים מצליחים לסדרת טלוויזיה מצליחה?
שיחה עם הסופרת גליה עוז על הסיפורים שמאחורי הקלעים של סידרת "שקשוקה" בכאן 11.

איזו דרך עשו הדמויות המוכרות והאהובות בספרי "שקשוקה" כדי להגיע אל המסך, מה דומה ומה שונה?

השאלות הנצחיות שספרות ילדים עוסקת בהם מתקיימות גם בטלוויזיה: העולם התוסס, המהיר והתובעני של הילדים, השאיפה שלהם לעצמאות אל מול דרישתם של המבוגרים לסדר ומשמעת, הנאמנות העמוקה שלהם לחברים, ההתמודדות עם אכזבות – על כל אלה מספרת גיבורת "שקשוקה" יולי בקולה הייחודי, הרציני והמצחיק, שמלווה גם את הספרים וגם את סידרת הטלוויזיה.

במהלך המפגש תקרא הסופרת קטעים מספרי "שקשוקה" ו"אני מייקי" (שהסידרה מבוססת עליהם), ותספר מה קרה למילים בדרך אל המסך, כולל רגעים משעשעים מהחזרות ומהצילומים.

המפגש מתאים במיוחד לכיתות ג', ד'.

מפגש סופרת גליה עוז

ספרי שקשוקה היו לרבי מכר, והם עומדים בשורה הראשונה של ספרי הילדים הישראליים הנקראים והאהובים. ספרי הסידרה ראו אור בארה"ב, בצרפת, בספרד ובברזיל. הסידרה זכתה בפרס ראש הממשלה תשע"ב (2012).

סידרת שקשוקה עוסקת בחיי היומיום של ילדים – בחברות בין ילדים, בנאמנויות המתחלפות, בקשר עם המשפחה והאחים, באהבה לכלב ולחתול. השפה המיוחדת של הגיבורה-המספרת יולי, ההומור, האופי החד-פעמי של כל אחת מהדמויות האחרות (אפי השתקנית וחסרת הביטחון, אביב הפטפטן שממציא סיפורים, אופק המתוחכם והציני), ההרפתקאות הקטנות ובעיקר החמימות האנושית – כל אלה מקרבים את הקוראים אל עולמן של הדמויות והופכים את הספרים לחוויה גם עבור המורה המקריא/ה בהמשכים את הספרים.

כהכנה למפגש, מומלץ לקרוא לפני הילדים בהמשכים את אחד מספרי הסידרה: "שקשוקה נעלמת", "שקשוקה שתיים", "שקשוקה מאמצת חתול איום ונורא", "שקשוקה והמלחמה העולמית בין הטובים לרעים", "שקשוקה ושוד הלימונים הגדול".

ספרי הסדרה:

מפגש סופרת גליה עוז שקשוקה נעלמת מפגש סופרת גליה עוז שקשוקה שתיים מפגש סופרת גליה עוז שקשוקה מאמצת חתול איום ונורא מפגש סופרת גליה עוז שקשוקה והמלחמה העולמית בין הטובים לרעים מפגש סופרת גליה עוז שקשוקה ושוד הלימונים הגדול

 


על הספר "אני מייקי":
מומלץ לכיתות ד'-ו'
כמה שטויות מייקי עושה! הוא קופץ ממקומות גבוהים, מסתבך עם המורים ואף אחד לא רוצה לשבת לידו בכיתה. אם ישאלו אותו, הוא יגיד שלא הכל באשמתו. ואולי הוא לא יגיד, כי הוא ילד שתקן. קשת היא לא כמוהו. היא ילדה דברנית שמכירה בעל פה המון סיפורים מהמיתולוגיה, והכלב שלה סנופ אוהב לאכול פודינג אורז ישר מהסיר ולהירדם על השולחן (איזה מזל שיש בעולם כלבים, כי כלבים תמיד יחשבו מחשבות טובות על אנשים).
מייקי וקשת מנסים להציל את המצב (את עצמם, וזה את זו) – ומשתמשים בדימיון ובכוחה המרפא של החברוּת כדי לברוא מציאות טובה יותר.

מתוך הביקורת:
אני מייקי נקרא בנשימה עצורה. הלשון והתחביר הם אלה שהכרנו מספרי ‘שקשוקה’. זו הלשון המיוחדת שגליה ממש המציאה… כל משפט, כל חיווי וכל אמירה נשקלים בזהב, אין מלה מיותרת”. יהודה אטלס
אני מייקי, ספר חדש ומוצלח של גליה עוז (מחברת סדרת ‘שקשוקה’). מייקי מספר את הסיפור בגוף ראשון בפתיחות ובכנות מרשימה… בשפה דיבורית מאוד, משובשת לעתים, אסוציאטיבית ופרועה… עוז יוצרת הלימה משכנעת בין שפת הדמויות לאופיין ולמצבן הנפשי, וכיוון שהיא סופרת טובה, המהלך הזה מוביל לביטוי פואטי בעל ערך רב”. יותם שווימר, “הפנקס”.

על המפגש:
להיות כמוני או להיות כמו כולם? איך משנים את העולם (ומה עושים אם אי אפשר לשנות…?) מהי חברוּת? הספר נוגע בנושאים האלה בהומור ובחמלה, והמפגש מאפשר לילדים להתבונן בעצמם ובאחרים באופן סובלני ומקבל.
המפגש מומלץ לכיתות ד’-ו', עם או בלי ההורים.

טעימת קריאה מהספר >


מפגשי סופרת מעשירים וייחודיים
המפגש עם הסופרת הוא חווייתי ואישי, ומעודד מעורבות של הילדים. במפגש חולקת הסופרת עם התלמידים זיכרונות אמיתיים ומצחיקים מילדותה בקיבוץ, ומגלה איך זה שאת הסיפורים הכי טובים לא צריך לחפש רחוק – הם תמיד מקיפים אותנו.

גליה עוז היא סופרת ילדים, כלת פרס ראש הממשלה, פרס דבורה עומר ועיטור הפנקס. ספריה תורגמו לכמה שפות, וסדרת הטלוויזיה המצליחה "שקשוקה" המבוססת על ספריה משודרת בכאן חינוכית. הצגה ע"פ ספרי "שקשוקה" הועלתה בתיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער. ספריה נכללו לאורך השנים ב"מצעד הספרים" של משרד החינוך. סדנאות קריאה/כתיבה בהנחייתה מתקיימות זו השנה השישית בספריה הציבורית ברמת גן.

קרדיט תמונה: אריק סולטן

סדנת כתיבה וקריאה לילדים עם גליה עוז >