הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
יפעת אביצדק קלפה

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

יפעת אביצדק קלפה – חוויה מהלכת

הרצאות חוויתיות וייחודיות

בעקבות החול של גוטמן
הרצאה תיאטרלית על התהוות התרבות העברית המתחדשת בראשית ימיה של תל אביב, דרך עיני הילד ולימים הצייר והסופר נחום גוטמן.

דרך עיניו של הילד שהגיע לנמל יפו ב1905, נתאהב בגבעות החול האינסופיות, נריח את הנרקיסים והיקניטונים בחדרו של עגנון, נתמלא יראה בפני הרב קוק, ונשב על שרפרף למרגלות סבתו. נשלב קטעים מומחזים שנכתבו על ידי גוטמן- בתוספת הרקע ההיסטורי של התקופה המרתקת בה קמה השפה והתרבות העברית לתחיה מחודשת.

הרצאה בנושא "צלילי הכרם"
מסע מזמר בעקבות שורשי הזמר "המזרחי", דרך אהובה עוזרי, דקלון ועוד רבים וטובים.

מסע מוזיקלי, בעזרת מצגת, קטעי וידאו וסטילס, בתוספת שירון אישי לכל משתתף. נתחקה על היסטוריית ההתהוות התרבותית הישראלית בכלל, מימי ראשית תל אביב, ובפרט על שקרה בסמטאות כרם התימנים, תרבות החפלות, המוזיקה שעלתה מהבתים, וכמות הכישרונות שנולדו בו. נדבר על אסתר גמליאלית, נרדי, אלתרמן ויחסם לתימנים,  שושנה דמארי, יונה עטרי ועוד רבות וטובות. ניזכר בצמד העמרנים, השובלים, ובאם הרקדניות התימניות רחל נדב. נשמע על משפחת עוזרי וילדתם שהחלה לקונן עם קולה המיוחד כבר מגיל צעיר, בבתי אבלים בשכונה על משפחת לוי (דקלון) ושכניהם, על שיפודים, על חפלות ברחובות, ועל הצמד דקמוש. נזכר במסעדות מיתולוגיות, בתים היסטוריים, בתי כנסת, ועוד. נתחקה על כור ההיתוך של המוזיקה  הישראלית- מזרחית האהובה כל כך.

יפעת אביצדק קלפה- חוויה מהלכת (ת. שני בלימודי א"י, ומורת דרך) עוסקת בהעברת טיולים, מיצגים ואירועים, בשילוב שירים, פזמונים, ואמצעים תיאטרליים. המטרה העומדת בפניה, לגרום למשתתפים חוויה ריגשית, ולא רק תוספת אינפורמציה חשובה ככל שתהיה.