הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
דב אלבוים

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

דב אלבוים – הרצאות על ספרות וספרים

מ"זמן אלול" ועד ל"מסע בחלל הפנוי" –מסעות בחברה הישראלית

בספריו יוצא אלבוים למסע אמיץ ומרתק בחייו הפרטיים ובנבכי החברה הישראלית. החל מספרו "זמן אלול", בו יצר אלבוים דמות של גיבור שהוא בן לחברה החרדית – בחור ישיבה, המוציא לאור את עולמם המיוחד של בני הישיבות, דרך "חיי עם האבות", בו יוצא אלבוים למסע של זהות בדמות ה"צבר", ועד "למסע בחלל הפנוי", בו מציג אלבוים את מסעותיו הרוחניים בספרות הקבלה והחסידות.

ההרצאות תעסוקנה בדרך הספרותית של אלבוים, בה הוא מתאר תהליך של חיפוש זהות יהדות וישראל אותנטית ומרתקת.

'זמן אלול '– הימים הנוראים והתודעה היהודית
"זמן אלול" הוא ספרו הראשון של אלבוים ובו הוא מתאר חודש ימים  גורלי ואינטנסיבי בחייו של נחמן – בחור ישיבה בן 16. במהלך חודש זה פוצח נחמן בסדרה של תיקוני תשובה, סיגופים ומעשים נוספים הפותחים צוהר לתפישת החטא והתיקון החרדית. דרך הרצאה זו נעסוק גם בנושאים אחרים הקשורים לתפיסות אלו בתרבות היהודית.

'חיי עם האבות' – המסע לזהות הישראלית
ספרו השני של אלבוים, חיי עם האבות, מתאר את קורות חייו של נער ישראלי – אוהד, המצוי בסבך הלבטים של הזהות הישראלית עד אשר הוא פוגש לפתע את האבות מהתנ"ך איתם הוא יוצר  דיאלוג מסקרן ומשעשע על התסבוכות של הזהות היהודית הישראלית. תוך כדי כך הוא משרטט ביד אמן את זהויותיהם המקראיות המורכבות של הדמויות אלו.  הרצאה זו עוסקת במורכבות של הזהות הישראלית ומתאימה מאוד גם לבני נוער.

'מסע בחלל הפנוי'- אלוהים והאדם מחפשים זה את זה.
מסע בחלל הפנוי הוא ספרו האחרון והתיאולוגי ביותר של אלבוים. הספר הוא "אוטוביוגרפיה רוחנית" של המחבר והוא מתאר את מסעותיו בעולם האמונה היהודית באופן אישי. תוך כדי כך הוא משרטט את תפישותיו הקבליות של המחבר בהתאמה למערכת של 'עשר הספירות', שהיא תבנית היסוד של המחשבה הקבלית. הרצאה זו תעסוק בעולמו האמוני המיוחד של דב אלבוים.

מ'האריה הרעמתן' ועד ל"אנטילופה" – עולם ספרי הילדים של אלבוים.
אלבוים כתב עד כה ספרי ארבעה ספרי ילדים: האריה הרעמתן והג'ירפה גם, זאביק התמנון והסוסון אפרים, ינוקא באי הנשרים, לא סתם אנטילופה [הוצאת עם עובד]. בספרים אלו ממשיך אלבוים את מסעותיו האישיים ועוסק בשאלות של השתנות והתפתחות אישית, חברות ואחווה, וגם בשאלות מיסטיות של ילדים. ההרצאה תעסוק בעולמות האגדה והספרות המיתיים, מהם אלבוים יוצר את ספריו.

 

דב אלבוים נולד ב-1970 בירושלים. הוא בן תשיעי למשפחה חרדית, דור חמישי לרב יוסף חיים זוננפלד. למד בישיבת "אתרי" לצעירים, בישיבת "חברון" וסיים את לימודיו בתיכון "רנה קאסין" בירושלים. עם גיוסו לצה"ל עזב את המערכת הדתית ושירת ככתב צבאי בביטאון חיילי צה"ל "במחנה". לאחר מכן, עסק מספר שנים בעיתונות וכתיבת מאמרים עבור העיתונים "חדשות" ו"ידיעות אחרונות" במקביל ללימודים באוניברסיטת תל-אביב. הוא בוגר התוכנית הבינתחומית למצטיינים של אוניברסיטת תל אביב, ועוסק במחקר בפילוסופיה יהודית, קבלה וחסידות. בשנים האחרונות הוא משלב כתיבת פרוזה ומחקר אקדמי במגמה ליצור שילוב רעיוני בין המחשבה והחיים החילוניים למערכות חשיבה דתיות, מתוך תפיסה שהעולם הרעיוני והאמנותי מפרים זה את זה.

מפגשים נוספים עם דב אלבוים >