הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
הרצאה דר אליקים כסלו

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

ד"ר אליקים כסלו – הרצאה על זוגיות

סדנאות והרצאות בנושאים של אהבה, מערכות יחסים והחיים לבד במאה ה21

סדנה
סדנה שיתופית להעצמה בנושא רגישות זוגית – הסדנה כוללת מפגש/סדרת מפגשים עם תכנים כמו: היסטוריה זוגית, הפחד מה"לבד", רגישות זוגית, יחידנות מאושרת, חזרה לילדות, חיים "בהמתנה", זהות זוגית ולחץ חברתי. הסדנה מיועדת לאוכלוסייה מגוונת כמו רווקים, גרושים וכל מי שבזוגיות אך חש שיש לו "רגישויות" להתמודד עימן.

הרצאה/סדרת הרצאות
אהבה, מערכות יחסים ונישואים במאה ה21 – בהרצאה/סדרת הרצאות אלו נעסוק בנושאים כמו: מהי אהבה במאה ה21? למה א/נשים רבים כבר לא רוצים להתחייב ולהתחתן? איזו מערכת יחסים יש בה את המיניות הטובה ביותר? והאם החברה שלנו בנויה היום למערכות יחסים ארוכות טווח? הכל בליווי דוגמאות מעניינות מכל העולם ומחקרים עדכניים (מובאים בשפה פשוטה וקלילה).

לחיות באושר (גם) ללא זוגיות – מבוסס על ספרו של ד"ר כסלו "לישון באלכסון – חיים באושר (גם) ללא זוגיות" (הוצאת מודן). בהרצאה/סדרת הרצאות אלו נעסוק בנושאים כמו: מהן האסטרטגיות המומלצות לחיים לבד? מה סינגלים עושים בלילה? איך להתמודד עם לחץ חברתי כשאין זוגיות? מהי "רגישות זוגית"? כיצד זוגות יכולים ללמוד לחיות לבד? כיצד להיערך לזקנה מאושרת גם אם (חלילה) הזוגיות הנוכחית לא תחזיק מעמד?

זהות, חברה ומערכות יחסים בעידן המציאות המדומה והרובוטיקה – מבוסס על ספרו השני של ד"ר כסלו, "מערכות יחסים 5.0" בהוצאת אוניברסיטת אוקספורד. בהרצאה/סדרת הרצאות אלו נעסוק בשאלות כמו: מיהם ומהם המטאוורס (Metaverse), האוואטרים והרובוטים שעומדים להיכנס לחיינו? כיצד הם יעצבו את חיינו הרגשיים? כיצד הם יעצבו את חיינו החברתיים? מה המשמעות של "אני" בעידן שבו אפשר להחליף זהויות וירטואליות? ומה המשמעות של "בני זוג" בעידן שבו רובוטים יכולים להיות מושא אהבתנו?

  • ההרצאות יכולות להיות מלוות בסרטונים, שיח פתוח עם הקהל ואף אינטראקציות ועבודה קצרה בזוגות/קבוצות – הכל בהתאם לנסיבות ולבקשות.
  • כל הפעילויות יכולות להיות מעוברות כהרצאה/סדנה אחת או כסדרת הרצאות/סדנאות/מפגשים.

ד"ר אליקים כסלו מרצה כבר למעלה מ15 שנה במקומות היוקרתיים ביותר בארץ ובעולם. הוא בעל תואר דוקטור מאוניברסיטת קולומביה בניו יורק ושלושה תוארי MA. ספרו הראשון יצא ב2019 וזכה להצלחה גלובלית עם תרגומים ל8 שפות וכתבות בCNN, BBC, Washington Post ושלל גופי תקשורת נוספים. ספרו השני יצא ב2022 בהוצאת אוניברסיטת אוקספורד היוקרתית ואף נבחר לכותר המוביל של שנה זו בקטגוריית "מדע". כיום ד"ר כסלו מרצה וחוקר באוניברסיטה העברית ומשמש כראש תכנית המצטיינים בביה"ס למדיניות ציבורית וממשל. ד"ר כסלו גם בעל תואר ראשון ושני בחינוך ובעל תעודת הוראה, מה שמקנה לו הבנה מעמיקה של אמצעים פדגוגיים ודידקטיים. הוא אף יועץ בהכשרתו והעביר בהצלחה סדנאות וייעוציים, הן ברמה פרטנית והן ברמה קבוצתית.

כל ההכנסות של ד"ר כסלו מהרצאות והפעילויות מועברות לקמפיין יד שרה למלחמה בבדידות.

תמונה- מהאוסף של ד"ר כסלו