הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
הרצאה דכאון אחרי לידה

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

הרצאה – נורית טל-טנא

מחברת הספר "הדובה הגדולה- מדברות על דיכאון אחרי לידה"

נורית טל-טנא הרצאההרצאה "אי-מהות" – כשתינוק נולד, נולדת גם אמא. תמיד אומרים "מזל טוב", "תיהני", "את בטח מאוהבת". בין כל איחולי השמחה והברכה לא תמיד נשאר לאם הטריה מקום להביע רגשות אחרים ומורכבים, כגון בלבול ועצב על הזהות שאבדה, בושה גדולה, תחושת כישלון ואכזבה ועוד רגשות, כמו כעס, חרדה ושעמום, שיכולים לצוף אצל האם שלאחר לידה.

"חס וחלילה שלא תעזי לומר בקול שאת לא באמת מאושרת. הרי כל כך חיכית לו. אבל תכלס עכשיו את לא מרגישה כלום לחבילה הזו. בסתרי מחשבותייך יש רגעים בהם היית רוצה שהוא אפילו יעלם, שאת תיעלמי ושהחיים הקודמים ישובו אליך, כמו גם השינה והשלווה וכמו גם הגוף היפה שהיה לך"… (מתוך הספר "הדובה הגדולה").

מזמינה אותך ל"אי-מהות"  – הרצאה מרגשת מלאת כנות, הומור וכאב. המלווה במצגת וסאונד וסיפור אישי. אודות התגלגלות דימוי האם באמנות עד ימינו. אידאת האם ופירוקה בהתייחסות למיתוסים, מוסכמות חברתיות תרבותיות, פוליטיות, כלכליות ודתיות המעצבות ומשפיעות על היווצרות הדימוי המשתנה  וסיפורי שלי, חוויתי דיכאון אחרי לידה.

ההרצאה התגבשה בעקבות התערוכה שאצרתי  "אי-מהות – דיכאון אחרי לידה", 2011

לאחר לידת ילדי השלישי, בעקבות הצלחתי לחוות חווית אמהות אחרת, שמחה ללא דל"ל. קיבצתי את התובנות והאמצעים שיישמתי על עצמי כעכבר מעבדה, למניעת ומזעור הופעת הדיכאון וחיברתי את הספר: "הדובה הגדולה"  בשיתוף אמהות שחוו דל"ל, ביניהן: אחינועם ניני, קרוליין לנגפורד, אורנה פיטוסי, יעל קידר, אם שחוותה דל"ל לאחר טיפולים הפרייה שנמשכו שמונה שנים, אם חד הורית, אם מהמגזר הדתי, הערבי, ועוד. הספר מלווה ביצירות אמנות ומאמרים מקצועיים בהיבטי קליני ופמיניסטי.

נורית טל-טנא, אוצרת אמנות עצמאית, מרצה ומחברת הספר "הדובה הגדולה" – מדברות על דיכאון אחרי לידה". בהוצאת פרדס ואדמה. מאמינה כי גם היום, כמו בעבר הרחוק אמנות נועדה, לבקר, למחות, לרגש, לצבוע תאים אפורים בתובנה וידע, ומעל הכל לעורר למודעות חברתית.