הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


מיכל מיטלמן מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: michal@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 052-3330318

יעל שכנאי

עולם המשלים וסדנת כתיבה לילדים

בעקבות ספרה "האריה והעכבר" – עיבוד למשל איזופוס
מפגש בין יעל שכנאי (סופרת ומו"לית) על ספרה לילדים "האריה והעכבר" שהוא עיבוד עכשווי ומודרני למשל איזופוס הידוע. במפגש חושפת יעל בפני הילדים את עולם המשלים והנמשלים. מהו משל ומהו מוסר השכל? האנשת חיות במשלים והענקת תכונות לחיות המתאימות, האוניברסליות של המשלים שיכולים למעשה להתקיים בכל מקום בעולם ולאו דווקא במדינה מסוימת ואת הכוח שלהם לאורך אלפי שנים במסרים שהם מעבירים לבני האדם. במפגש נכיר את איזופוס וממשילי משלים נוספים וגם נקרא בספר עצמו שמוקרן על גבי  מצגת.
המפגש מתאים לילדים מכיתות א'-ד'
המצגות מותאמות לגילאים השונים.

 

מפגש שעת סיפור  על הספר "נמשים כמו כוכבים" מאת יעל שכנאי
קריאת הסיפור "נמשים כמו כוכבים" בליווי מדי פעם של בובות אצבע שמדובבות את הסיפור ולפעמים נכנסות עם הערות ביניים ושאלות ומחשבות בעקבות הסיפור. שיתוף הילדים תוך "הצבעה" בכלי של ההצבעה בזום, כשהם צריכים לענות על שאלות (בעזרת הוריהם כמובן).
הילדים מוזמנים להעלות חוויות מתוך הסיפור שקורות גם להם בחיים האמתיים שלהם.
על הספר- הסיפור הוא על הילד טל שיש לו עשרה נמשים על הפנים ובוקר אחד כשהוא קם, הנמשים שלו נעלמים. הוא הולך לצחצח שיניים באמבטיה ומגלה פתאום שאין לו נמשים. הוא מתחיל לחפש אותם במלונת הכלב, ליד קערת החתול, ואצל הארנב שבחצר אבל הוא לא מוצא. הסוף כמובן טוב, ואפילו חלומי.
הסיפור מלווה במצגת עם כל עמודי הספר כך שהילדים רואים את הסיפור כאילו הם קוראים אותו בבית וגם את הבובות-דמויות שמדי פעם מתפרצות לסיפור .
אורך המפגש כ-45 דקות
הכול בהתאמה לגילאי 5-3

 

סדנת כתיבה לילדים עם הסופרת יעל שכנאי

סדנת כתיבה חד פעמית בת שעה וחצי עד שעתיים לילדי ג'-ה'

(משך: שעה וחצי – שעתיים)
בסדנה נמצה את עיקרי עולם כתיבת הסיפור.
בעזרת כמה דוגמאות סיפורים קצרצרים, הילדים ילמדו מהי עלילה, מיהו הגיבור ולמה, מה הופך אותו לגיבור הסיפור? איך מתחילים לכתוב סיפור באופן שיסקרן את הקוראים שלא ירצו להפסיק לקרוא.
נחלק נכון את הסיפור, התחלה, אמצע וסוף. מה מאפיין כל חלק? איך ממציאים טוויסט ודרמה לעלילה. נלמד מילים נרדפות ומילים חדשות והילדים יכתבו סיפור בהתאם לתחילית של סיפור שיקבלו ממני והם ימשיכו אותו, בהתאם להנחיות שיקבלו.

 

סדנת כתיבה לילדים בת 6 מפגשים בני שעה וחצי כל אחד – כיתות ד'-ה'

נלמד מה הן דמויות משנה בסיפור, וכמובן על דמות הגיבור.
מה אנחנו צריכים כדי שיהיה לנו סיפור? (התחלה, אמצע, סוף / תעלומה, הפתעה ופתרון)
איך בונים מתח בסיפור? מה הן מילות הקסם המושכות את הקורא בסיפור.
נכיר את גוני גרין, הילדה שהיא מספרת-הסיפורים-הנפלאה-בעולם, שמסיפוריה אפשר ללמוד היטב על כתיבת סיפורים.
נתרגל כתיבה לפי התחלות של סיפורים שנמציא, נקרא סיפורים ונכתוב בהשראתם,
נכיר מילים חדשות ומילים נרדפות בשפה העברית כדי להעשיר את הכתיבה.
נשתמש בכלים מעולם הביבליותרפיה: בשילוב טקסטים, מוזיקה, דמיון מודרך.
נבנה סיפורים בהשראת תמונות וציורים ונלמד על גיבורי עולם הפנטזיה.
איך כותבים על גיבור שהוא "הרע" שבסיפור? ומה זאת השראה? מה ההבדל בינה לבין העתקה?

 

יעל שכנאיסופרת למבוגרים וגם לילדים, עורכת ומתרגמת ספרי ילדים, מו"ל הוצאת רימונים. מעבירה סדנאות כתיבה פרטיות וכן סדנאות לקבוצות כותבים מבוגרים ולילדים. עורכת מפגשים בבתי ספר ובספריות על ספרים וספרות בשילוב שיחה על הספרים שכתבה; למבוגרים:  "ילד רע" (הוצאת כנרת זבמ דביר), "חדר חושך" (הוצאת רימונים)  ולילדים, על עולם המשלים והספר שכתבה בעיבוד מחודש למשל "האריה והעכבר" הפותח סדרת משלים לילדים בלבוש חדש. בקרוב יראה אור השני בסדרה זו, "הנמלה והצרצר".

מפגש ושיח עם למבוגרים עם יעל שכנאי >

קרדיט צילום סופרת: בר גורדון