הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
רונית וייס

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

מפגש עם הסופרת רונית לוי וייס

במלחמה אין לילדים מה לעשות, יומן מלחמה

המלחמה היא מלחמת ששת הימים, והספר הוא פרקי יומן המביאים בפרגמנטים מרוכזים, מנקודת מבטה של ילדה בת שתים עשרה, את חוויותיה והרהוריה. המלחמה נעה מהרקע אל המרכז וההפך, והדיה מלווים בתהליך התבגרות, מואץ אולי, של המספרת מנערה לאשה.
הספר מלווה באיוריה של הדר ראובן. האיורים משלבים בין נקודת המבט של המספרת הילדה ורוח התקופה, למבט חיצוני עליה.
המפגש הזה הנו הרצאה בליווי מצגת/סרטונים. מתאים למבוגרים ולילדים גדולים, מגיל 12 ומעלה.
ניתן לבצע את המפגש גם בזום.

בהרצאה יתואר כיצד הספר נולד, מהרעיון עד לתוצר הסופי. כיצד נעשה החיבור בין הסופרת למאיירת ויתואר תהליך העבודה בניהן, עד להשלמת האיורים.
ההרצאה תתאר את הימים ההם בזמן המלחמה, בעיר נתניה ומה שהתחולל בארץ כולה, על פי הנתונים שהתקבלו ברדיו ודרך שמועות., איך האנשים התנהגו והילדים, מה קרה בבית הספר בימים האלו ובתוך חברת הילדים. מה קרה בנפש הילדה בימים האלו של ימי המלחמה.
הדברים נכתבו כיומן, בזמן אמת, ונערכו לספר הזה, 50 שנים אחרי כן.

רונית לוי וייס – ילידת ירושלים, למדה תיכון בחקלאי פרדס חנה ופסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן, רקדה בתיאטרון המחול ענבל בהנהלתה האומנותית של שרה לוי תנאי ז"ל, למדה אוריתמיה בשוויץ וליווי רוחני במכון שכטר למדעי היהדות. לימדה תנועה-קול-ושיר בבתי ספר. רונית הנה משוררת וסופרת. שלושה ספרי שירה ושני ספרי פרוזה פרי עטה יצאו לאור עד כה. רונית גרה ביפו.

קרדיט תמונה: רותם הראל