הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
יעל קידר

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

יעל קידר ונויה שגיב

מופע המשלב קריאה בטקסט המקראי, בליווי פרשנות מסורתית וחדשנית, שירה ונגינה

חוויית "תנ"ך פסנתר"

סדרת מופעים המשלבים קריאה בטקסטים מתוך המקורות, בליווי שירים מוכרים ומובחרים המוגשים כפרשנות רעננה לטקסט: "אם אשכחך ירושליים אשר כולה זהב" סיפורו של עם ישראל והקשר עם ארצו רצוף עליות ומורדות בו נספר ונשיר על קורותיו של עם ישראל בדרך לארצו.
מאברהם המצווה "לך לך", דרך יעקב ובניו היורדים למצרים, דרך משה והנדודים במדבר עד לארץ המובטחת, בניין המקדש וכינון ממלכה, ובסופה, חורבן וגלות.
ומשם- חיים מקבילים של זיקה וכמיהה לציון, ובד בבד חיים יהודיים מלאים בארץ ישראל.
עם יהודי שמתפשט בארצות שונות בעולם, מנהל דיאלוג עם תרבויות מקומיות ותמיד שומר על צביון, שפה, אמונה, מסורת, ייחוד, וזיקה למקום שנקרא בית. והנה בעת החדשה- התנועה הציונית וכינונו של בית לאומי לעם היהודי במדינת ישראל, בית שממשיך לנהל דיאלוג עם יהודים בכל העולם. את הסיפור הזה אפשר לספר, ואפשר גם לשיר אותו… דרך שירים שנכתבו בהשראת המקרא, פיוטים, שירה עברית מתחדשת והפזמון והזמר העברי.

מופעים נוספים:

  • "נשים מפתות במקרא ולא במקרה"- סיפורי נשים במקרא
  • "הנך יפה רעייתי"- סיפורי ושירי אהבה בתנ"ך
  • "כחכות רחל לדודה"- שירה ישראלית המתכתבת עם המקרא
  • "סליחות" – אירועי חגי תשרי
  • "על ניסים, שירים וגיבורים" ערב חנוכה שובר מיתוסים ומצית לבבות
  • "סדר ט"ו בשבט" לילדים ומבוגרים
  • "מאחורי הקלעים בארמון"– שירה וקריאה במגילת אסתר
  • "חד גדיא וחברים"– הכנה לליל הסדר
  • "ל"ג בעומר"– לא רק לילדים. ערב שירים ותפודים.
  • "לך ירושלים"- חגיגת יום ירושלים דרך מקרא מדרש ושיר
  • "רות, בקיץ הזה תלבשי לבן" – תיקון ליל שבועות
  • "ערב כחול עמוק"– מופע מיוחד לט"ו באב

יעל קידר, מוזיקאית, יוצרת וכותבת, בוגרת בית מדרש ליוצרים "עלמא" ו"רימון- בית ספר למוזיקה בת זמננו". בעלת תואר שני בטיפול משפחתי ועוסקת בחיבור בין מוזיקה לנפש. מופע משיריה הועלה בין השאר במסגרת פסטיבל הפסנתר בתל-אביב ופסטיבל אישה בתיאטרון חולון. בימים אלה משיקה אלבום שני.

נויה שגיב, מרצה ומורה למקרא, דוקטורנטית בחוג לספרות באונ' ת"א, מדריכה בסמינר הקיבוצים. מפתחת תכניות לימודים וכותבת ספרי לימוד במקרא. מנחה בתי מדרש, סדנאות והרצאות למבוגרים במסגרת עלמא, בינ"ה, מכינות קדם צבאיות ועוד.  מדריכת טיולי ג'יפים ומובילת להקת רוק.

"מופע עוצר נשימה שמכיל בתוכו, ברגישות נדירה, שילוב של מילה, קול וצליל בהרמוניה נפלאה. הצפייה ביעל ובנויה היא שעה בה הדעת מתרחבת בקצב הלמות הלב. עונג צרוף!" (שי שרוני, רכז תחום בכירים בצה"ל, בינ"ה)

השילוב המופלא בין הטקסטים המקראיים, השירה העברית וייחודיות ההצגה של נויה ויעל יצר ערב מרגש, אינטליגנטי ומאד חוויתי.

נויה ויעל, בתבונה ורגישות יצרו אינטראקציה נהדרת.  הידע הרחב, הבקיאות, ההומור והחן של נויה  הצטרפו ליכולת המוסיקאלית, לכישרון ולרגישות המיוחדת של יעל  וביחד יצרו מפגש נפלא וערב בלתי נשכח. (אירית בר-סלע, מפקחת על הייעוץ חינוכי ת"א, שפ"י, משרד החינוך)

למופע נוסף של יעל קידר >>