המחשה כיצד פועל הדמיון באמצעות הפעלתו
לגילאי גן, כתות א'-ד' כולל חינוך מיוחד חיזוק המונחים סופר, משורר, מלחין ודמיון הסופרת מספרת כיצד נולד הרעיון לסיפור, הסיפור מאחורי הסיפור, חושפת את הילדים לכל שלבי הכנת הספר עד להוצאתו לאור כולל הצגת הצעות המאיירים (האיורים מקוריים ואיזה מאייר היא בחרה.
לאחר השיחה הסופרת משחקת את הסיפור שיבחר יחד עם הזמרת מלחינה עם תפאורה ותלבושות, בובות ומוסיקה ומפעילה את הילדים במהלך ההמחזה. המפגש מועבר בשילוב אומנויות: צבע, צליל, תנועה, ומלל.
בסיום פעילות תנועה או יצירה. אפשרות גם לדיון קצר עם התלמידים בנושא הסיפור שנבחר וסביבו התקיים המפגש. מותאם לשכבת הגיל. בנוסף הסופרת משאירה חומרים לפעילות המשך למורים / גננות הכוללים פעילות יצירה ופעילות הדרכה להמשך דיון והפעלה בכתיבה.
בכתות ג'-ד' מחברת עם הילדים שיר כתתי ומלחינה אותו במפגש לעיני הילדים.
הצגות בעקבות כל אחד מספרי הסופרת
המחזת הסיפורים – הסופרת בליווי הזמרת מלחינה המחיזה 17 מתוך 27 סיפוריה ומציגה אותה עם תפאורה עשירה, בובות, אביזרים, תלבושות ומוסיקה.
במהלך המפגש מפעילה את הילדים ומשלבת אותם בתוך הסיפור.
בסיום פעילות תנועה, בריקוד ובאביזרים המותאמים לסיפור.
שעת סיפור בעקבות כל אחד מספרי הסופרת
הסופרת מספרת את הסיפור בליווי זמרת מלחינה עם תפאורה, אביזרים, בובות, תלבושות ומוסיקה ובמהלך המפגש מפעילה את הילדים ומשלבת אותם בתוך הסיפור.
בסיום פעילות תנועה, בריקוד ובאביזרים המותאמים לסיפור.
אירית וייסמן מינקוביץ, סופרת משוררת, מספרת סיפורים ושחקנית בוגרת בית אריאלה למספרי סיפורים. למדה תיאטרון בובות ומשחק בבי"ס לתאטרון בובות של דבורה צפריר בסמינר לוינסקי. הגיבורים בסיפוריה לקוחים מעולמה ומעולם הילדים שסביבה ועוסקים ברגשות, בקבלת האחר,בגבולות, בזמן, בהתמודדויות עם פחדים, בסבלנות, וביצרים וחברות. תחתית הטופס.
"רבים מהסיפורים נכתבים לילדה שבי. כמבוגרים אנו לא תמיד מרשים לעצמנו את מה שמותר לילדים. ואולי אני כותבת לילדים כי אינני רוצה להתבגר. זה מאפשר לי להישאר במקום הטוב של הילדה שבי."