"הלהבה": איך מתרגמים את לאונרד כהן
"הלהבה" של לאונרד כהן הציב אתגר יוצא דופן לתרגום: טקטסים מסוגים שונים, בסגנות שונים: פזמונים מחורזים, שירה, נאומים, רעיונות לא מגובשים מעשרות פנקסים. כתיבה אישית, כתיבה מינית, כתיבה על מלחמה, על הצלחה, על זהות, ואפילו כיתובי פורטרטים של הזמר והמשורר האהוב. איך ניגשים לזה? מה הבעיות העיקריות? איזה התלבטויות קורות בדרך ואיך מתקבלות ההחלטות? איזה ויכוחים עם העורכת?
במהלך השיחה אסף ישלב סיפורים ודוגמאות מהתרגומים הרבים שלו, בהם ג'יי. די. סלינג'ר, ג'יי. קיי רולינג, פיליפ רות', ג'ונתן ספרן פויר ועוד רבים.
תחקיר במערב הפרוע: שוטטות בגדה המערבית ואיך נולד הרומן "הגבעה".
הרקע, המוטיבציה, והתחקיר בפועל של הרומן זוכה הפרסים "הגבעה". הפרזנטציה מציגה צילומים שצילם הסופר במסעותיו בגדה המערבית במשך התחקיר לקראת כתיבת הספר. הוא יספר על חשיבות התחקיר באופן כללי ואיך הגיע במסגרת תחקיריו להיות מוביל בארה"ב, נהג מונית בתל אביב, זולל פלאפל בירושלים ועוד. הוא גם יספר מה הוא מתחקר עכשיו לקראת ספריו העתידיים. המפגש יתמקד בתחקיר ל"הגבעה", ובתהליך ה"תרגום" של התחקיר לפרוזה עצמה.
תל אביב נואר: העיר העברית בפרוזה במשך השנים, ומה מוסיפה "תל אביב נואר" לתבשיל?
העיר תל אביב נולדה מתוך רעיון: עיר יהודית חופשיה, ליברלית ותרבותית, אנטיתזה להיסטוריית אלפי השנים שספוגה בערים העתיקות. היא צמחה להיות מוקד לצעירים ליברלים מכל העולם, וגם הולידה אינספור יצירות תרבותיות – בספרות, בקולנוע, במוזיקה ובכל יתר התחומים. אבל מה עם הצד האפל של העיר? ומה ניסה הקובץ "תל אביב נואר", שגברון ערך ביחד עם אתגר קרת וכולל סיפורים אפלים מאת סופרים ישראליים ולא-ישראליים, להוסיף לקלחת התרבותית התל אביבית?
תשעה שלבים בכתיבת רומן
אחרי שהוציא שישה רומנים, נובלה, קובץ סיפורים וקובץ ביקורות פלאפל, זכה בפרסים, תורגם לשפות רבות והומחז, גברון מספר בהרצאה הזאת על הדרך שעושה הסופר מנביטת הרעיון ועד יציאת הספר לאור, ואחריו. הוא משתמש בדוגמאות מספריו השונים, כולל כאלה שעדיין בעבודה, כדי להדגים את השלבים השונים במסע הכתיבה וההוצאה לאור.
אסף גברון פירסם שישה רומנים, נובלה, קובץ סיפורים וקובץ ביקורות פלאפל. ספריו וסיפוריו תורגמו לשש-עשרה שפות וזכו בפרסים בישראל (בהם פרס ברנשטיין ופרס ראש הממשלה לסופרים), גרמניה, צרפת, הולנד ואיטליה. ספרו האחרון הוא 'המֶלֶט'.
קרדיט תמונה ראשית: Fana Feng