הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
הודיה

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת "מפגשים" והדרכה דוא"ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


מיכל מיטלמן מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות "מפגשים" והדרכה דוא"ל: michal@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 052-3330318

הודיה בונן-אלק

סופרת ילדים ונוער, מרצה ומנחת סדנאות כתיבה

בעלת תואר ראשון בתקשורת ובמדעי המדינה מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני בספרות עם התמחות בכתיבה יוצרת מאוניברסיטת חיפה. לומדת במסלול לימודי מחקר מקדים בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה.

בשנת 2006 יצא לאור ספרי הראשון "כח 12", בשיתוף עם אבי רט. הספר מיועד לגילאי 9-12. הספר זכה בפרס "ספר זהב".
בשנת 2007 יצא לאור ספרי השני, "שלם יותר מלב שבור", בשיתוף עם אבי רט. הספר מיועד לגילאי תיכון.
בשנת 2013 יצא לאור ספרי "שבועיים בכפר". השתתף ב"מצעד הספרים" לשנת תשע"ה כספר מומלץ לכיתות ד'-ו'.
שלושת הספרים יצאו לאור בהוצאות ידיעות ספרים.

סדנאות כתיבה יוצרת לילדים
כיוון שפרסמתי את שני ספריי הראשונים בגיל צעיר, בגילאי 18 ו-19 בהתאמה, כתיבה יוצרת לילדים קרובה לליבי. כיום אני עוסקת בהנחיית סדנאות כתיבה יוצרת לילדים מצטיינים, החולמים "להוציא לאור" ספר משלהם. במסגרת פרויקט "מעבר לדמיון" הוציאו לאור למעלה מ-200 ילדים ספרים עלילתיים באורך מלא. לפרויקט הוצבו מספר יעדים, ביניהם פיתוח עולם הדמיון והיצירתיות של התלמידים, הרחבת ארגז הכלים הספרותי, העשרת אוצר המילים, חיזוק מיומנויות לשוניות, למידת טכניקות כתיבה שונות והתנסות במתן ובקבלת משוב.
"מעבר לדמיון" זכה לתמיכה ולשיתוף פעולה עם משרד החינוך.

מפגש עם סופר
מה הסיפור שמאחורי הסיפור?
הייתי ילדה שכתבה למגירה וקראה ספרים בכל הזדמנות אפשרית, ומכאן נובעת ההזדהות עם כותבים צעירים והרצון לפגוש תלמידים שמתעניינים בתהליך היצירה.
אשתף את הילדים בחוויית הכתיבה שלי, אדבר על ספריי ועל הרקע לכתיבתם ואנסה לענות על שאלות נפוצות: איך מתחילים לכתוב סיפור? כיצד בונים דמויות? איך מפתחים עלילה ומחליטים מה יקרה בהתחלה, באמצע ובסוף? וממה מורכב תהליך ההוצאה לאור?
מטרתו של המפגש היא לקרב את הילדים לעולם הספרות ולפתוח בפניהם את האפשרות לכתיבה יצירתית.