ייעוץ לצרכים ארגוניים
ספרייה היא בהחלט מיני ארגון קטן.
ככזה – עלינו להתייחס אליה ולצרכים הארגוניים שלה.
תחומים כמו:
- מנהל.ת הספרייה – כדמות ניהולית, סגנון הניהול, מיומנויות אישיות ובינאישיות, יכולת ניהול צוות, מנהיגות, קבלת החלטות, התמודדות עם לחץ ושחיקה, ניהול משברים, ניהול זמן, דילמות ניהוליות ועוד.
- צוות הספרייה – הגדרות ותפישת תפקיד של כל אחד ואחת מחברי.ות הצוות, עבודת צוות, תקשורת צוותית ועוד.
- שירות ללקוח.ה – הקניית תודעת שירות לצוות, כמו גם כלים מעשיים, להתנהלות וגישה שירותית ביחידה כמו ספרייה, ומול קהל היעד הייחודי והייעודי לספרייה.
- שיווק הספרייה?! – כן, גם את זה צריך לדעת לעשות. שיווק פנימי (מול גורמים פנים ארגוניים) וגם מול גורמים חיצוניים (קהילה, קוראים.ות). אומנות השיווק הארגוני.
- בניית תכנית עבודה – אחד הכלים המשמעותיים בידי מנהל.ת ליצירת תכנון נכון ואפקטיבי.
*כל אחד מהנ"ל יכול להופיע במתכונת ליווי אישי ו/או ליווי צוותי-סדנאי.
בניית תוכנית עבודה
אחת מאבני היסוד בעבודה הניהולית הינה יכולת תכנון נכון ויסודי מראש.
לצורך כך יש לייצר קביעת מטרות ויעדים לתקופת הניהול הקרובה (שבועי, רבעוני, חציוני, שנתי).
דרך הביצוע והיישום בפועל של יכולות אלו באה לידי ביטוי בכלי ארגוני מובנה של תוכנית עבודה.
תכנית עבודה הינה כלי יעיל ושימושי בידי המנהל.ת, המאפשר להתנהל ולנהל את היחידה הארגונית עליה הוא מופקד – כמו גם את עצמו כמנהל.ת – ולהגיע למטרות וליעדים שהגדיר לעצמו.
הדרכת תכניות עבודה:
מתכונת ההדרכה היא אישית מול מנהל.ת היחידה (כ-4 מפגשים, פרונטליים או בזום), או במתכונת סדנאית (כ-2 מפגשים) מול פורום ניהולי.
על המרצה:
שמי אילנית קדם (M.A), ייעוץ ופיתוח ארגוני כבר 27 שנה.
אני מלווה ארגונים רבים ברחבי הארץ, מגזר ציבורי, מגזר פרטי, רשויות מקומיות, משרדים ממשלתיים, ארגוני הצלה וחירום.
המיקוד שלי הוא הזהות התעסוקתית שלנו כא.נשים עובדים, התנהגות ארגונית ופיתוח מנהלים.ות.
קרדיט צילום- יפעת רוזנברג